ترمز افزایش قیمت طلا کشیده شد

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی با ضعیف ماندن ارزش دلار آمریکا ثابت ماند.;

ترمز افزایش قیمت طلا کشیده شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور در 1293.33 دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه به 1284.76 دلار سقوط کرده بود که پایین‌ترین قیمت از هشتم مارس بود.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا 0.2 درصد رشد کرد و به 1297.70 دلار رسید.

    شاخص دلار آمریکا حدود 0.2 درصد در برابر ارزهای رقیب افت کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر ساخت.

    بر اساس گزارش رویترز، بازارهای سهام آسیایی تحت تأثیر نشانه‌های پیشرفت مذاکرات تجاری آمریکا و چین، به بالاترین حد در هفت ماه اخیر صعود کردند.

    اظهارات لری کودلاو، مشاور اقتصادی کاخ سفید که روز سه شنبه گفت: دو کشور انتظار دارند هفته جاری در مذاکرات پیشرفت بیش‌تری داشته باشند، بازارها را امیدوار کرد.

    رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا و استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری این کشور قرار است روز چهارشنبه مذاکرات با لیو هی، معاون نخست وزیر چین را از سر بگیرند.

    فعالان بازار هم‌چنین تحولات پیرامون خروج انگلیس از عضویت اتحادیه اروپا را زیر نظر دارند. ترزا می، نخست وزیر انگلیس روز سه‌شنبه اظهار کرد: درصدد به تأخیر انداختن فرآیند خروج تا زمان رسیدن به یک توافق در خصوص جدایی از اتحادیه اروپا با رهبر مخالفان خواهد بود.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.5 درصد رشد کرد و به 15.18 دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری 0.1 درصد افزایش یافت و به 1430.34 دلار رسید. هر اونس پلاتین نیز برای تحویل فوری 1.5 درصد صعود کرد و در 858.53 دلار ایستاد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر