آزادسازی واردات مصنوعات طلا به ضرر طلاسازان است

عصر معدن- رئیس کمیسیون سازندگان طلا، نقره و جواهر اتحادیه طلا و جواهر مشهد گفت: در مصوبه اخیر دولت واردات مصنوعات طلا آزاد اعلام شده است. این مسئله باعث کسادی بازار طلاسازان می شود لذا بهتر است در این مورد تجدیدنظر شود.;

آزادسازی واردات مصنوعات طلا به ضرر طلاسازان است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، مهدی لوحی روز شنبه افزود: بعد از نوسانات نرخ ارز طی سال جاری خرید طلای ساخته شده یا مصنوعات طلا در بازار 80 درصد کاهش یافت و این امر باعث تعطیلی بیشتر کارگاه های طلاسازی یا تعدیل نیروی آنها شد.
    وی اظهار داشت: تا شهریور پارسال 350 کدکارگاه طلاسازی در مشهد ثبت شده بود اما از این تعداد 110 کارگاه فعال باقی مانده و بقیه آنها تعطیل شده اند. کارگاه هایی که مانده اند نیز فقط نیروی انسانی را حفظ کرده و در ظاهر فعال هستند.
    رئیس کمیسیون سازندگان طلا، نقره و جواهر اتحادیه طلا و جواهر مشهد همچنین گفت: عمده آنچه که تاکنون از خراسان رضوی به عنوان طلا صادر شده نیز طلای استخراج شده از معدن به صورت نیمه ساخته بوده است.
    وی افزود: پیشنهاد سازندگان طلا تشکیل شرکت های صادرات محور و همکاری آنها با طلاسازان بود زیرا طلاسازان تخصص و سرمایه ای در حوزه صادرات ندارند اما شرکتها می توانند کارگاه های طلاسازی را در این بخش یاری دهند.
    لوحی ادامه داد: صنعت طلا و جواهرسازی درآمدزا و اشتغالزا است و با کمی حمایت از سوی مسئولان می تواند رونق فراوان داشته باشد ضمن اینکه بهتر است مسئولان پیش از تصویب هر طرح در سطح کلان با کارشناسان آن حوزه مشورت داشته باشند زیرا برخی مصوبات و بخشنامه ها در شرایط کنونی فقط موانع را در مسیر تولید بیشتر می کند.
    علاوه بر کارگاه های طلاسازی، هزار و 380 طلا و جواهرفروشی دارای جواز کسب در سطح مشهد فعالیت دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر