ورق به نفع طلا برگشت

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی به دلیل ضعیف شدن امیدها به پیشرفت مذاکرات تجاری آمریکا و چین و ریسک گریزی معامله‌گران، به روند رشد قیمت روز گذشته خود ادامه داد.;

ورق به نفع طلا برگشت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.1 درصد رشد کرد و به 1506 دلار و شش سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته یک درصد جهش داشت.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا 0.5 درصد افزایش پیدا کرد و به 1511 دلار و 60 سنت رسید.

    به گفته بنجامین لو، تحلیلگر شرکت "فیلیپ فیوچرز"، بازار عقب نشسته و منتظر مشاهده آنچه که در مذاکرات تجاری روز پنج شنبه و جمعه آمریکا و چین خواهد گذشت، است. همچنین عملکرد بازارهای سهام ضعیف شده است.

    اقدام روز سه‌شنبه آمریکا در وضع محدودیت‌های روادید برای برخی از مقامات چینی، پکن را در آستانه مذاکرات مقامات عالی رتبه دو کشور در واشنگتن به خشم آورد و باعث سقوط بازارهای سهام شد.

    دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تهدید کرده است اگر این مذاکرات پیشرفت نکند، تعرفه روی واردات کالاهای چینی در 15 اکتبر افزایش پیدا خواهد کرد.

    بر اساس گزارش رویترز، در این بین، جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا به احتمال کاهش بیشتر نرخ‌های بهره و ازسرگیری خرید اوراق قرضه برای رسیدگی به افزایش اخیر نرخهای بازار پول اشاره کرد. نرخ‌های بهره پایین‌تر هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون سوددهی است را کاهش می‌دهد.

    عامل دیگری که به جذابیت طلا افزود، گزارشی بود که بر اساس آن، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس با شورش جدید در کابینه خود مواجه شده و گروهی از وزیران قرار است به دلیل نگرانی‌ها نسبت به اقدامات وی که ممکن است به خروج کشور از اتحادیه اروپا بدون یک توافق منجر می‌شود، استعفا کنند.

    به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری در وضعیت پیچیده‌ای قرار دارد زیرا حمایت در سطح 1488 دلار را شکسته است.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.3 درصد افزایش پیدا کرد و به 17 دلار و 77 سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.3 درصد افزایش، 892 دلار و 75 سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری 0.1 درصد کاهش پیدا کرد و 1673 دلار و 42 سنت بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر