طلای جهانی به مرز ۱۳۰۰ دلار رسید

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر آمار ضعیف آمریکا که به نگرانی‌ها نسبت به کندی رشد اقتصاد جهانی دامن زد و نوسان بازارهای سهام که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را تقویت کرد، به بالاترین حد در بیش از شش ماه و نیم گذشته صعود کرد.;

طلای جهانی به مرز ۱۳۰۰ دلار رسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با 0.2 درصد افزایش، به 1296.35 دلار رسید در حالی که اوایل معاملات تا مرز 1298.42 دلار پیش رفته بود.

    بهای معاملات این بازار از ابتدای هفته جاری تاکنون بیش از یک درصد افزایش داشته است.

    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه حدود 0.4 درصد افزایش یافت و به 1299.50 دلار رسید.

    بازارهای جهانی روز جمعه تحت تاثیر آمار اقتصادی نامطلوب آمریکا که وال استریت را بهم ریخت و باعث شد سرمایه گذاران پیش بینی کنند بانک مرکزی آمریکا روند تحکیم سیاست پولی خود را پیش از پایان امسال معکوس خواهد کرد، متلاطم بودند.

    نظرسنجی موسسه ISM نشان داد فعالیت بخش تولیدی آمریکا در دسامبر به پایینترین میزان در دو سال گذشته سقوط کرده که حاکی از متاثر شدن این کشور از روند کندی اقتصاد جهانی است.

    آمیت کومار گوپتا از شرکت خدمات مالی ادرویت در دهلی نو در این باره اظهار کرده: بازار قدم بزرگتری به سمت طلا برداشته و معاملات صندوقهای فدرال اکنون 40 درصد احتمال می دهد نرخهای بهره آمریکا امسال کاهش پیدا کند.

    توقف افزایش نرخ‌های بهره به نفع طلا خواهد بود زیرا طلا که سوددهی ندارد با بالا رفتن نرخ‌های بهره، جذابیت سرمایه‌گذاری کمتری پیدا می‌کند.

    سرمایه گذاران انتظار دارند بانک مرکزی به روند افزایش نرخ‌های بهره ادامه دهد اما جنگ تجاری آمریکا و چین و آمار اقتصادی ضعیف ممکن است انتظارات مذکور را تعدیل کند.

    بازارها منتظر دیدگاه جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا درباره دورنمای اقتصادی و چشم انداز افزایش نرخ‌های بهره در سال 2019 هستند. وی قرار است روز جمعه در یک گفت و گوی مشترک با جانت یلن و بن برنانکه روسای سابق بانک مرکزی آمریکا شرکت کند.

    بر اساس گزارش رویترز، همچنین بازارها منتظر گزارش اشتغال بخش غیرکشاورزی آمریکا در دسامبر هستند که اواخر روز جاری منتشر خواهد شد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری 0.4 درصد افزایش یافت و در 1268.24 دلار ایستاد. هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.5 درصد افزایش یافت و به 15.82 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.6 درصد افزایش، 802.90 دلار بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر