سفته بازان طلا را گران کردند

عصر معدن- در هفته ای که گذشت، اگرچه روند قیمتی طلا در بازارهای جهانی با نوساناتی هیجانی همراه بود، ولی به طور کلی روندی نزولی داشت. لازم به ذکر است قیمت طلا در هفته گذشته از میانگین ۱۴۲۶.۱۰۰ دلار به ازاء هر اونس در تاریخ ۲۲ ماه جولای سال ۲۰۱۹ میلادی، به میانگین قیمت ۱۴۱۹.۳۲۵ دلار به ازاء هر اونس در تاریخ ۲۶ ماه جولای سال میلادی جاری، رسید.;

سفته بازان طلا را گران کردند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» گروه تحلیلی کارگزاری سی ولکس نوشت: در هفته اخیر در بازارهای جهانی، بهای فلز گرانقیمت طلا تحت تاثیر اتفاقات مهمی به شرح ذیل قرار گرفت.

    در هفته معاملاتی گذشته به گزارش خبرگزاری Reuters، فروش های هیجانی طلا توسط سفته بازان و سرمایه‌گذاران بین‌المللی به دنبال سودگیری از قیمت های بالای طلا موجب شد تا عرضه در بازار این فلز گرانقیمت افزایش یابد و به دنبال این مسئله نیز قیمت این فلزات گرانبها در هفته گذشته در بازارهای جهانی کاهشی اندک را تجربه کرد.

    این مسئله در حالی است که در هفته قبل به گزارش سایت Kitco،  حل نشدن تنش های سیاسی و جنگ تعرفه ای بین دو کشور آمریکا و چین، همچنین مسکوت ماندن کاهش 0.25 درصدی نرخ بهره بانکی در آمریکا توسط بانک فدرال رزرو این کشور و بلاتکلیفی سرمایه‌گذاران جهانی در تصمیم گیری موجب گردید تا قیمت فلزات گرانبها مانند طلا و نقره تغییرات چندانی در هفته قبل نداشته باشد. در همین حال بر اساس گزارش تحقیقاتی گروه کمیته بازار آزاد فدرال"FOMC" قیمت طلا چنانچه اتفاق تاثیرگذاری رخ ندهد، بین 1411 تا 1430 دلار باقی خواهد ماند.

    علاوه بر این در هفته گذشته به گزارش سایت Kitco،  طلای فیوچر تحویل ماه آگوست سال 2019 میلادی با 1 درصد رشد قیمت نسبت به هفته قبل، به رقم 1418.60 دلار به ازاء هر اونس در روز جمعه، در بازار بورس فلزات نیویورک رسید.

    در همین حال در هفته اخیر، به گزارش گروه تحقیقات سایت Kitco، از بین نظر سنجی انجام شده در بین تحلیلگران حرفه ای 16 نفر، در نظرسنجی‌ها شرکت کردند که از بین این افراد 8 نفر پیش‌بینی رشد قیمت برای طلا، 3 نفر پیش‌بینی کاهش قیمت و 5 نفر نظری بی تفاوت، نسبت به روند قیمت طلا در هفته آتی داشته‌اند.
    این اتفاقات در حالی است که با احتمال زیادی مهمترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت طلا در هفته‌های آتی، داده های آماری منتشره از اقتصاد کشورها، تغییرات نرخ بهره بانکی آمریکا توسط بانک فدرال رزرو این کشور، سیاست بانک مرکزی اروپا در افزایش یا ثبات نرخ بهره بانکی این منطقه، مسئله برگزیت در انگلیس، همچنین برنامه‌های تسهیل مالی بانکهای مرکزی سایر کشورها، داده‌های اقتصادی کشور چین، همزمانی فستیوال های دو کشور چین و هند، بروز تنش های سیاسی در کشورهای جهان، وضعیت جنگ اقتصادی بین آمریکا و چین، تنش های سیاسی آمریکا و ایران، بروز بلایای طبیعی و همچنین تغیبر بهای نفت در بازارهای جهانی خواهد بود.

    تحلیل تکنیکال طلا
    با توجه به شواهد و اندیکاتورهای موجود در تحلیل تکنیکال، به نظر می‌رسد که روند بلند مدت طلا صعودی است، هرچند که ممکن است طلا در این بین اصلاح قیمت نیز داشته باشد. در هفته گذشته طلا روندی نزولی داشت و برای هفته معاملاتی آتی، این پیش‌بینی برای قیمت طلا وجود دارد که با احتمال زیادی، روندی صعودی داشته باشد.

    در این صورت اگر طلا روندی افزایشی داشته باشد، قیمت آن با عبور از نزدیکترین خط مقاومتی خیلی مهم خود که 1430 دلار به ازاء هر اونس می باشد، با احتمال زیادی تا سطح مقاومتی تاریخی 1450 دلار به ازاء هر اونس، نیز افزایش خواهد داشت. 
    و در غیر اینصورت چنانچه طلا بخواهد روندی کاهشی داشته باشد، در صورت عبور کردن از نزدیکترین ساپورت مهم و تاریخی خود که 1400 دلار به ازاء هر اونس است، احتمال اینکه تا سطح حمایتی مهم 1375دلار به ازاء هر اونس نیز کاهش یابد، وجود دارد.
    در همین حال با توجه به اتفاقات اخیر و چنانچه اتفاق غیر منتظره‌ای رخ ندهد، به نظر می‌رسد که طلا در این هفته روندی صعودی داشته باشد، هرچند که ممکن است در این بین با نوساناتی نیز همراه گردد. این در حالی است که گواههای موجود در تحلیل تکنیکال نیز از این مسئله حمایت می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر