تشکیل باشگاهی جامع برای ارایه نقطه نظرات تخصصی صنایع فلزات گرانبها

عصر معدن- نشست تدوین سند راهبردی صنعت طلا و فلزات گرانبها با حضور دکتر علی آقا محمدی«رییس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام» و صادقی نیارکی سرپرست معاونت امور صنایع برگزار شد.;

تشکیل باشگاهی جامع برای ارایه نقطه نظرات تخصصی صنایع فلزات گرانبها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از شاتا، در این نشست پیش نویس سند راهبردی صنعت طلا و فلزات گرانبها با حضور نمایندگانی از تشکلهای تخصصی، برخی تولیدکنندگان، طراحان و دست اندرکاران زنجیره تولید مورد بحث و تبادل نظر و بررسی قرار گرفت.

    ایجاد یکصد هزار شغل جدید و ایجاد باشگاه برای تعامل بیشتر با دست اندرکاران و فعالان و متخصصان این حوزه در این سند مورد پیش بینی قرار گرفته است.

    مهدی صادقی نیارکی «سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت» نیز در این جلسه با استقبال از پیشنهادات ارایه شده از سوی تشکل‌ها و دست اندرکاران بخش خصوصی، بیان کرد: تشکیل باشگاهی جامع برای ارایه نقطه نظرات تخصصی در این حوزه پیشنهاد خوبی است و از این پیشنهاد حمایت می کنیم و باید در آن نمایندگانی از کل زنجیره‌ ارزش شامل طراحی مد، تامین کنندگان و تولیدکنندگان ماشین آلات و تجهیزات ، بازاریابی و عرضه محصولات حضور داشته باشند.

    وی همچنین با استقبال از ایده 100 هزار شغل جدید تا 1404 از سوی بخش خصوصی ؛ زمینه ساز تحقق آن را رفع موانعی و موضوعات ذکر نمود که بخش خصوصی در جلسه اعلام فرمودند.

    «سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت» همچنین با اشاره به نقش این صنعت در رونق سایر صنایع خاطر نشان کرد: از سوی دیگر این صنعت، می‌تواند بسیاری از صنایع مانند صنایع دستی، نقره، آیینه، شمعدان و بدلیجات را نیز فعال کند.

    علی آقا محمدی«رییس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام» نیز در این نشست ضمن اعلام حمایت از برنامه های ارایه شده برای توسعه صنعت طلا و فلزات گرانبها تصریح کرد: توجه به نشان تجاری(برندسازی) باید در این حوزه جدی گرفته شود و این موضوع در سند راهبردی باید به صورت ویژه مدنظر قرار بگیرد.

    او با تأکید بر ضرورت برنامه ریزی، استفاده از همه امکانات ، ظرفیت‌ها و تسریع در روند امور برای نیل به اهداف، بیان کرد: در نقشه راه روی ایجاد واحدهای شاخص، پیشران و مکمل زنجیره ارزش در این حوزه می بایست تاکید شده و برنامه ریزی به صورت جزیی تر داشته باشید.

    گفتنی است که تنها هفت کشور در دنیا قابلیت تولید انبوه و صادرات را در حوزه صنعت طلا و جواهرات دارند که ایران یکی از همین کشور ها می باشد و این صنعت یکی از معدود صنایعی است که ما در آن مزیت رقابتی و سابقه تاریخی داریم.

    شایان ذکر است که حفظ جایگاه دوم منطقه، ایجاد حداقل چند نمانام تجاری معتبر در جهان، صادرات حدود 20 درصد مصنوعات تولیدی برای این حوزه تا افق 1404 هدف گذاری و پیش بینی اولیه شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر