درخشش ذوب آهن اصفهان در جشنواره ایده های ارزش آفرین

عصر معدن- ایده ذوب آهن اصفهان از بین ۴۰۰ ایده ارائه شده به جشنواره ایده های ارزش آفرین با عنوان دستگاه شماره زن بر روی شمش های ریخته گری ایستگاه ۶ فولادسازی به روش پاشش پودر در بین ۱۰ ایده برتر قرار گرفت .;

درخشش ذوب آهن اصفهان در جشنواره ایده های ارزش آفرین
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ذوب آهن اصفهان، در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ایده های ارزش آفرین بخش معدن و صنایع معدنی(اینوماین 2) که با حضور دکتر محمود نیلی رئیس دانشگاه تهران ، دکتر برات قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت ، دکتر خداداد غریب پور رئیس هیات عامل ایمیدرو و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت وجمعی از فعالان حوزه صنعت و معدن دوشنبه 7 بهمن ماه در  سالن همایش های صندوق  نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد ، لوح تقدیر ایده برتر به مهندس مرتضی شیرین پرور مدیر تحقیق و توسعه ذوب آهن اصفهان اهداء شد .

    مهندس شیرین پرور در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص  مزایای اجرای این پروژه به مواردی همچون  امکان رصد کردن محصولات ذوب آهن ، کاهش ضایعات ، افزایش رضایت مشتری و حفظ اصول ایمنی و سلامت کارکنان اشاره نمود و گفت : این ایده بر اساس یک پروژه تحقیقاتی با همکاری ذوب آهن اصفهان ودانشگاه آزاد اسلامی شهر مجلسی شکل گرفته ونمونه اولیه ، طراحی و بومی سازی شده و مورد استفاده قرار گرفته است .

    وی در خصوص ضرورت اجرای این پروژه اظهار داشت : محیط کاری بسترهای خنک کننده ایستگاه های ریخته گری از جمله موقعیت های کاری در کارخانه است که شرایط سخت و دشواری دارد . دمای بالا و حرکت شمش از جمله عوامل دشواری در فعالیت پرسنل در این قسمت می باشد . با توجه به اینکه در برخی موارد شمش های تولید شده از نظر کیفی با مشکلاتی مواجه می شوند و با توجه به لزوم پی گیری و شناسایی منشا ایجاد مشکلات ، درج شماره های صحیح به نحو موثری در برطرف کردن مشکلات و رضایت مشتری موثر خواهد بود .

    مهندس شیرین پرور تصریح کرد : عملیات شماره زنی بر روی شمش های ریخته گری در گذشته به روش استفاده از قلم های قیر-آلومینیوم بودکه به دلیل سختی کار و نیاز به سرعت در درج شماره های معمولاً خوانا نبودن توسط اپراتور می گردید و با هدف برطرف کردن این مشکل و افزایش ایمنی کارکنان ، پروژه مذکور اجرا گردید .

    مدیر تحقیق و توسعه ذوب آهن اصفهان گفت : مراحل اجرای این پروژه در مدیریت تحقیق و توسعه و توسط مهندس علی شیرازی کارشناس این مدیریت و با همکاری کارشناسان مدیریت های ، فولادسازی، کیفیت و امور فنی و برنامه ریزی  طی مدت 5 سال انجام پذیرفت .

    لازم به ذکر است در این پروژه که در قالب طرح تحقیقاتی اجرا شد ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مجلسی و به ویژه آقای دکتر اکبر حجتی همکاری داشتند.

    شایان ذکر است دومین نمایشگاه و جشنواره ایده های ارزش آفرین با محوریت ارایه نیازهای فناورانه معدن و صنایع معدنی از شنبه 5 بهمن ماه آغاز به کار نمود و امروز 7 بهمن ماه با معرفی ایده های برتر به کار خود پایان داد .

    این نمایشگاه و جشنواره به همت موسسه یونیدرو (موسسه مشترک ایمیدرو و دانشگاه تهران) برگزار و در این آیین از 400 ایده نوآورانه رونمایی شد.

    در این نمایشگاه شرکت های بزرگ معدن و صنایع معدنی همچون ذوب آهن اصفهان ،  گل‌گهر، ملی مس، مبارکه، فولاد خوزستان و شرکت های دانش بنیان گرد هم آمدند تا با هم اندیشی، پیوند صنعت و دانش بنیان ها را رقم بزنند.

    در این نمایشگاه شرکت های دانش بنیان در حوزه های هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل، حفاری، تولید، آزمایشگاهی، ساخت قطعات و‌ تجهیزات و... حضور داشتند. یکی از محورهای اصلی جشنواره اینوماین 2، معرفی نیازهای فناورانه شرکت های معدن و صنایع معدنی بود .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر