منصور یزدی زاده:

رشد نامتوازن صنعت فولاد ، ظرفیت های تولید را معطل نگه داشته است

عصر معدن-مدیرعامل ذوب آهن در پنل تخصصی اثرات رشد نامتوازن صنعت فولاد بر پایداری آن درسمپوزیوم بین المللی فولاد ایران در کیش گفت : عوامل توسعه نامتوازن فولاد ایران می تواند طی سالیان آینده ، این صنعت را درگیر خود سازد و لذا باید آسیب شناسی لازم در این خصوص صورت گیرد تا راه حل ها شناسایی شود .;

رشد نامتوازن صنعت فولاد ، ظرفیت های تولید را معطل نگه داشته است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» منصور یزدی زاده ذوب آهن اصفهان را قربانی رشد نامتوازن صنعت فولاد دانست و افزود: این معضل باعث معطل شدن ظرفیت‌های تولید شده به گونه ای که امروز ، این مجتمع عظیم صنعتی به دلیل نداشتن سنگ آهن تنها با 55 درصد ظرفیت خود فعالیت می کند .
    وی افزود : ایران شاید زودتر از سال 1404 به ظرفیت تولید 55میلیون تن فولاد برسد اما این امر در تمام حلقه های زنجیره فولاد رخ نمی دهد و به ویژه در بخش معدن با کاستی های بسیاری مواجه هستیم .
    یزدی زاده تصریح کرد : در بخش معدن سرمایه گذاری لازم صورت نگرفته و این بخش به جای توسعه افقی ، به صورت عمودی رشد کرده است و اگر سرمایه گذاری لازم صورت نگیرد ، منابع سنگ آهن ما تا سال 1411 تمام خواهد شد .
    مدیرعامل ذوب آهن اصفهان ، بحث عدم تعادل زیست محیطی و آمایش سرزمینی را ازدیگر مشکلات ظرفیت های ایجاد شده در توسعه صنعت فولاد کشور دانست و گفت : خوشبختانه در ایمیدرو برای حل این مشکلات رویکرد خوبی وجود دارد که باعث امیدواری بسیار است .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر