سرپرست ایمیدرو در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه ایران متافو عنوان کرد

ذوب‌آهن اصفهان با تولید محصولات استراتژیک می‌تواند در زمینه ارزآوری موفق باشد

عصر معدن- ذوب آهن اصفهان با برپایی غرفه ای در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران متافو ( فولاد، صنایع معدنی، ریخته گری و متالورژی) در تهران حضوری فعال داشت .;

ذوب‌آهن اصفهان با تولید محصولات استراتژیک می‌تواند در زمینه ارزآوری موفق باشد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، در طول چهار روز برگزاری این نمایشگاه که از تاریخ 11 لغایت 14 آذرماه بود کارشناسان شرکت از مدیریت های خرید ، فروش ، مهندسی کارخانه و روابط عمومی در غرفه حضور داشتند  و در خصوص آخرین دستاوردهای ذوب آهن توضیحاتی به بازدیدکنندگان ارائه کردند. شایان ذکر است در این نمایشگاه 246 شرکت داخلی و 21 شرکت خارجی حضور داشتند .

    جمشید ملارحمان سرپرست سازمان ایمیدرو ضمن بازدید از این نمایشگاه گفت: ذوب آهن اصفهان یکی از صنایع فولادی مهم در کشور است که می تواند با تولید محصولات استراتژیک در زمینه ارزآوری موفق باشد . وی گفت: بومی سازی تکنولوژی در صنعت فولاد یکی از راهکارهای موثر در شرایط تحریم است که ذوب آهن توانسته در این زمینه به موفقیت هایی دست یابد.
    سرپرست ایمیدرو گفت : توسعه در هر صنعتی با کسب دانش فنی آن رخ می دهد و این قابلیت در کشور و صنایع فولادی وجود دارد تا با مهندسی معکوس به رفع وابستگی و عدم نیاز به شرکت های خارجی برسیم ، باید برای دستیابی به این مهم رابطه با دانشگاه ها را بیشتر نماییم و در چالش های صنعتی از مراکز دانش بنیان استفاده کنیم. وی خاطرنشان ساخت : با جذب سرمایه گذاری در طرح های توسعه شرکت های فولادی و انتخاب درست تکنولوژی بهره وری را افزایش داده و قیمت تمام شده محصولات را کاهش دهیم.

    محسن قبادی سرپرست نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران و معاون سابق وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، ذوب آهن اصفهان را پایه صنایع و مادر صنعت کشور دانست و گفت: این شرکت با تولید محصولات استراتژیکی نظیر ریل و تیرآهن بال پهن توانسته تکنولوژی فولاد را بومی سازی کند.

    وی با اشاره به این موضوع که صنعت فولاد در ایران با نام ذوب آهن اصفهان شناخته می شود ، افزود: یکی از مهم‌ترین مولفه های کنونی شرکت های فولادی صادرات است که در صورت رفع موانع ذوب آهن اصفهان با توجه به کیفیت محصولات فولادی خود می تواند در این زمینه موفق باشد .
    سرپرست نمایشگاهای بین المللی با بیان این که محصولات ذوب آهن توانایی عرضه محصولات خود به بازارهای اروپایی را دارد ، گفت : میزان مصرف فلزات به ویژه فولاد در هر کشوری میزان توسعه یافتگی آن کشور را نشان می دهد که این امر با توسعه زیر ساخت های صنعتی و افزایش سطح کمی و کیفی محصولات صنایع مادر نظیر ذوب آهن محقق می گردد.
    وی با اشاره به این موضوع  که تمامی صنایع فولادی کشور مدیون ذوب آهن اصفهان هستند یادآور شد: امید دارم ذوب آهن اصفهان نیز با رفع موانع تهیه مواد اولیه به ظرفیت اسمی خود دست یابد .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر