برای اولین بار در ذوب آهن اصفهان محقق شد:

حمل انبوه ریلی محصولات ذوب آهن اصفهان

عصر معدن- ذوب آهن اصفهان حمل محصولات خود به صورت انبوه از طریق شبکه ریلی کشور را آغاز کرده است.;

حمل انبوه ریلی محصولات ذوب آهن اصفهان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، قیصری مدیر بخش راه آهن و ترابری این شرکت گفت: حمل مواد اولیه از مبادی به ذوب آهن به دو روش ریلی و جاده ای در حال اجرا است اما انتقال محصولات از ذوب آهن به بنادر یا داخل کشور به جز در مقاطع زمانی محدود آن هم به صورت جزیی، به طور عمده توسط وسایل نقلیه جاده ای (کامیون و تریلر) بوده است.
    وی با اشاره به مزیت های حمل ریلی محصولات شرکت تصریح کرد:  صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی (سوخت) ، کاهش آلایندگی محیط زیست و کاهش تلفات جاده ای. اصولاً حمل و نقل ریلی بین 1000 تا 2000 کیلومتر توجیه اقتصادی دارد اما نکته ای که نباید فراموش کرد این است که تنها معیار برای انتخاب شیوه مناسب حمل انبوه بار، قیمت نیست زیرا حمل و نقل انبوه بار، نیاز به سیستمی با عملکرد مداوم و قابلیت اطمینان دارد تا در دوره زمانی مشخص، میزان معینی بار به مقصد برسد که حمل و نقل ریلی این امکان را فراهم می کند.
    مدیر بخش راه آهن و ترابری شرکت تصریح کرد: شرایط کشور از نظر تحریم، بر تعداد مشتریان خارجی اثرگذار است و مشتریان ریسک پذیر باقی خواهند ماند. بنابراین استراتژی ذوب آهن ایجاب می کند که شیوه های حمل مختلف مد نظر قرار گیرد تا مشکلات داخلی حمل به این ریسک اضافه نشود و اطمینان لازم را برای مشتریان ایجاد شود. لذا از حدود  دو سال پیش تحقیقات و محاسبات برای احداث سکوی بارگیری در ایستگاه پولاد (جنب در راه آهن) آغاز شد و در حال حاضر به طور آزمایشی بارگیری شمش از طریق یک دستگاه ریچ استاکر برروی واگن انجام می گیرد اما آینده این سکو به انبار استاندارد با جرثقیل سقفی و ریل برای استقرار واگن تبدیل خواهد شد.
    وی در پاسخ به این سوال که  تا کنون چه مقدار محصول بارگیری شده است چنین گفت : فعالیت این سکو از چهاردهم مهرماه آغاز شده و طی سه روز اول بالغ بر 3000 تن شمش صادراتی به سمت بندر عباس بارگیری شده است که این روند ادامه دارد.
    این مقام مسئول ادامه داد: طی جلسات متعدد با مدیریت راه آهن استان اصفهان و استقبال آنها از این موضوع مساعدت هایی نیز در راستای واگذاری واگن و لکوموتیو از سوی این مجموعه انجام گرفت که شایسته است از مدیریت راه آهن استان و سایر دست اندرکاران مربوطه تشکر و قدردانی کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر