در رزمایش پدافند سایبری – هیبریدی عنوان شد

ذوب‌آهن اصفهان باید در هر شرایطی از تهدید، فعالیت خود را ادامه دهد

عصر معدن- رزمایش پدافند سایبری – هیبریدی ذوب آهن اصفهان با حضور سردار محمد حسین آل اسحاق معاون هماهنگ کننده سازمان پدافند غیر عامل کشور ، مهندس منصور یزدی زاده مدیر عامل و جمعی از مسئولین ذوب آهن اصفهان ، خدامراد صالحی فرماندار شهرستان لنجان ، سرهنگ مهدی سلیمیان نماینده فرمانده سپاه ناحیه لنجان ، سرهنگ احمد سپهوند جانشین فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان لنجان و سرهنگ مهران مختاری فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان شرکت یکشنبه ۲۴ آذر ماه در این شرکت برگزار شد .;

ذوب‌آهن اصفهان باید در هر شرایطی از تهدید، فعالیت خود را ادامه دهد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» معاون هماهنگ کننده پدافند غیر عامل کشور در این رزمایش گفت: انجام رزمایش پدافند غیرعامل برای حفظ زیر ساخت های کشور در شرایط بحران و افزایش آمادگی در حوادث غافلگیرانه است .

    وی حوادث انسان ساخت را از تهدیدات دشمن دانست و افزود : صنایع بزرگی مانند ذوب آهن اصفهان باید زیر ساخت های مواجه با بحران ها را آماده کند زیرا خسارت به این شرکت یک آسیب ملی محسوب می شود .

    سردار آل اسحاق گفت : نیروی انسانی متعهد مهمترین عامل پیروزی در هشت سال دفاع مقدس بود که باعث شد یک وجب از خاک ما دست دشمنان نیافتد و هم اکنون نیز با بررسی نقاط ضعف و قدرت و تربیت نیروی انسانی متعهد برای حوادث غافلگیرانه آماده باشیم .

    وی یاد آور شد : دشمنان با خرابکاری در زیر ساخت کشور و حوادث تروریستی قصد دارند امید مردم را به یاس تبدیل کنند .

    معاون هماهنگ کننده پدافند غیر عامل کشور با اشاره به اینکه تهاجم به زیر ساخت ها ، اولین تهدید دشمن در پدافند غیر عامل می باشد ، گفت : صنایع مهمی مانند ذوب آهن اصفهان باید در هر شرایطی از تهدید فعالیت خود را ادامه دهند و هیچ آسیب پذیری در روندتولید پیش نیاید و به روند کاری نرمال خود ادامه دهند .

    وی با اشاره به اینکه هر ملتی که آماده باشد هیچ آسیبی نمی بیند، افزود: باید هوشیاری، مراقبت ها و سطح آگاهی و آمادگی صنایع بزرگ را بالا برد تا به اهدافمان نزدیک‌تر شویم.

    حفظ تولید یک اولویت است و آمادگی در شرایط خاص باید وجود داشته باشد

    خدامراد صالحی فرماندار شهرستان لنجان با قدر دانی از ذوب آهن اصفهان به منظور اجرا و آمادگی در اجرای این مانور گفت :  ارزیابی ناظران از این مانور بسیار خوب بود و ذوب آهن یک شرکت مهم صنعتی می باشد که دارای  خط تولید حساس است و نگهداری و حفظ تولید یک اولویت می باشد به همین منظور حفظ آمادگی در شرایط خاص باید وجود داشته باشد .

    وی به امادگی ذوب آهن اصفهان در شرایط بحرانی اشاره کرد و گفت : مدیریت بحران شهرستان و استان آمادگی کامل را دارد که در شرایط خاص به کمک این مجموعه بزرگ صنعتی خدمات برساند .

    همبستگی قسمت های مختلف شرکت ، خونسردی و اتخاذ تصمیمات درست باعث دفع حوادث احتمالی می شود

    منصور یزدی زاده مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان نیز در این رزمایش گفت: هماهنگی دیسپاچری کل شرکت یکی از مهم ترین فاکتورها در کنترل حوادث و دفع آن می باشد . همچنین همبستگی قسمت های مختلف شرکت ، خونسردی و اتخاذ تصمیمات درست از دیگر عوامل دفع حوادث احتمالی است.

    وی عوامل پیشگیرانه ، اهمیت برنامه ریزی مدون و آمادگی را از مهم ترین عوامل پیشگیری حوادث احتمالی دانست و گفت : ذوب آهن اصفهان یکی از نقاط مهم تولید در کشور است و اجرای این مانورها باعث تجربه بیشتر در برخورد با حوادث می گردد.

    یزدی زاده گفت : در این شرکت گاهی اوقات رزمایش هایی در چارچوب پدافند غیر عامل در بخش های مختلف داریم به عنوان مثال سال گذشته این رزمایش در بخش شیمیایی بود که بهترین شکل انجام شد و هم اکنون این رزمایش در بخش سایبری بود که در آن حملات دشمن شناسایی و با مدیریت و کنترل ، این بحران رفع شد .

     مهرداد تولائیان با اشاره به اینکه تجربه این عملیات در وسعت واقعی را داشتیم که در بازده زمانی کمتر از یک ساعت نرمال شده و به شرایط عادی تولید برگشتیم گفت : این شرکت با وجود کارکنان با تجربه و مسئولیت پذیر آمادگی هرگونه شرایط بحرانی را دارد .

    پدرام کیانی مسئول برگزرای رزمایش نیز در این خصوص گفت: بیش از دو ماه است که جلسات فنی تخصصی مختلف برای تدوین سناریوی رزمایش با همکاری مدیریت های مختلف مرتبط برگزار گردیده و امروز ثمره زحمات و اقدامات پرسنل و مدیران بخش های مختلف بهره برداری و پشتیبانی و نیز ستادی در برگزاری هرچه بهتر و دقیق تر رزمایش را از نزدیک با نظارت و کنترل مسئولین سازمان پدافند غیر عامل کشور مشاهده می کنیم. و جا دارد از حمایت های بی دریغ مدیرعامل شرکت در حوزه پدافند غیر عامل نیز قدر دانی و تشکر ویژه به عمل آوریم همچنین از معاونت و مدیران حوزه بهر برداری و نیز مدیران HSE و بیمارستان نیز که در تمامی جلسات پیش و حین رزمایش حضور فعال داشتند نیز قدردانی می کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر