در بازدید یزدی زاده از دو پروژه در دست اجرای شرکت عنوان شد:

پولاد مردان ذوب آهن اصفهان از دل هر تهدیدی فرصتی نو می آفرینند

عصر معدن- با برنامه ریزی های انجام شده در ذوب آهن، طرح های تولیدی ، توسعه ای، بهسازی و نوسازی این کارخانه بزرگ همزمان و هم سو با اهداف شرکت در حال اجراست .;

پولاد مردان ذوب آهن اصفهان از دل هر تهدیدی فرصتی نو می آفرینند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، تقریبا هیچ جای ذوب آهن اصفهان را نمی توان یافت که شور تولید و اشتیاق توسعه و نوسازی در آن نمود نداشته باشد. گویی کارکنان توانمند و چالاک این شرکت هر مانع مرتفعی را به سخره می گیرند و از دل هر تهدیدی ، فرصتی نو می آفرینند . بی گمان هیچ نوشته ای نمی تواند بیانگر تلاش بی نظیر همکاران در جای جای شرکت  باشد و هرگز زوایای این حماسه آفرینی در گستره صنعتی قابل ترسیم نیست. فرهنگ سازمانی خاصی در ذوب آهن اصفهان  نهادینه شده است، تعلق خاطر به ذوب آهن را می شود با جان و دل از کلام و تلاش کارکنان آن دریافت.

    به نظر می رسد بر اساس نقشه راه شرکت ، هر کسی رسالت ، وظیفه خود را در همراهی با سایرین در ذوب آهن اصفهان به خوبی می شناسد و به درستی به آن واقف است. این رویکرد عمومی همکاران باعث شده هیچگاه در تامین مواد و تجهیزات ، مالی ، نقشه های طراحی و ساخت ، مدیریت پروژه ها فروش و صادرات و ... عرصه را بر خود  سخت و بحرانی نبینند. آری، اینجا ذوب آهن است جبهه اول صنعت و مادر با تجربه و دلسوز صنعت ایران زمین.

    هفته گذشته منصور یزدی زاده ، مدیر عامل ذوب آهن اصفهان با همراهی جمعی از مسئولان شرکت برای بررسی پیشرفت و مشکلات پروژه های مسیر سرباره کوره بلند شماره 3 و نوسازی سرندهای قسمت دانه بندی بخش تولیدات کک و مواد شیمیایی از این دو پروژه بازدید کردند.
    پروژه های که با دستان پر توان و ذهن خلاق کارکنان ذوب آهن اصفهان در حال اجرا استدر حاشیه این بازدید با تنی چند از همکاران قسمت سرندها گفتگو کردیم که در پی می آید.
    هوشیار صفاران سرپرست باتری واحد یک بخش تولیدات کک و مواد شیمیایی گفت: در این پروژه سرندهای یک طبقه جایگزین سرندهای دو طبقه قدیمی شد.
    صفاران افزود: تعویض سرندهای با کمترین توقف در ارسال کک به کوره بلند شماره 2 انجام شد.
    وی با بیان این که پروژه تعویض سرند توسط نیروهای داخلی از قسمت مکانیک و برق تولیدات کک و مواد شیمیایی و مدیریت های نت مکانیک، نت راه ساختمان، ماشین آلات و ... اجرا شد افزود: چهار عدد سرند به واسطه شرکت مهندسی بازرگانی پرنیان صنعت اطلس خریداری شد و با برنامه ریزی  در کمترین زمان ممکن نصب و راه اندازی شد.
    صفاران  تاکید کرد: کلیه اقدامات در تعویض و نصب این سرند اعم از اتوماسیون، مکانیک، ساختمانی و ... توسط نیروهای ذوب آهنی انجام شد.
    سرپرست باتری واحد یک بخش تولیدات کک و مواد شیمیایی به هزینه بالای تعمیر و نگهداری سرندهای قبلی اشاره کرد و اظهار داشت: با تعویض و نصب سرندهای جدید هزینه نگهداری این سرندها کاهش معنا داری خواهد یافت ضمن این که چهار عدد نوار نقاله نیز حذف شده است.
    حمید ابراهیمی مهندس ارشد مکانیک کک و زغال واحد یک و طراح  این پروژه گفت : برای نگهداری سرندهای دو طبقه قبلی بالغ بر صد میلیون تومان در ماه باید هزینه می شد.
    وی افزود: سرندهای قبلی علاوه بر وزن زیاد و لرزش بیش از حد استاندارد با تجمع کک، کاهش ظرفیت سرند را به همراه داشت .
    ابراهیمی هزینه ماهانه تعویض سرند را بالغ بر شصت میلیون تومان عنوان نمود و گفت: سرندهای جدید معایب سرندهای قبلی را ندارد و با داشتن سرند جایگزین توقفی در ارسال کک به کوره بلند را شاهد نخواهیم بود.
    وی ادامه داد: با بهره گیری از قابلیت های سرند جدید، کک بیشتری به کوره ارسال خواهد شد و راندمان تولید افزایش خواهد یافت.
    حامد محمدی سرپرست تعمیرات و نگهداری مدیریت نت مکانیک گفت: با توجه به لزوم جلوگیری از توقف ارسال کک با کیفیت به کوره بلند سرندهایی با تکنولوژی جدید تامین و نصب شد.
    وی با بیان این که با بررسی و پیشنهاد مکانیک بخش تولیدات کک و مواد شیمیایی و نت مکانیک تعویض سرندها در دستور کار قرار گرفت، افزود: مطابق گراف تهیه شده، پروژه در سه دوره زمانی هفت، پنج و سه روزه اقدام شد.
    محمدی با اشاره به عدم توقف ارسال کک به کوره بلند شماره دو در تعویض این سرند ها، گفت: مونتاژ سرندهای قدیمی ، تعویض نوار نقاله K2 ، اصلاح سازه کارگاه و نصب سرندهای جدید اقداماتی بود که در زمانی کمتر از گراف تعیین شده انجام شد .
    سرپرست تعمیرات و نگهداری نت مکانیک موفقیت در اجرای این پروژه را حاصل برنامه ریزی و تلاش شبانه روزی عنوان کرد و از حمایت های مهندس تولائیان و مهندس فرید مختاری قدردانی کرد.
    رشید شادمان مدیرعامل شرکت مهندسی، بازرگانی پرنیان صنعت اطلس که در تامین تجهیزات مورد نیاز این پروژه با ذوب آهن مشارکت داشت، گفت: شرکت پرنیان صنعت اطلس بیش از 20 سال است که در عرصه تامین تجهیزات صنعتی فعالیت دارد .
    دکتر شادمان افزود: همکاری این شرکت با ذوب آهن اصفهان با پروژه تولید آهک آغاز شد.
    وی همکاری در تامین پروژه تعویض سرندهای کک سازی را تجربه دیگری در تعامل با ذوب آهن عنوان کرد و گفت : پس از تامین سرندها در تمام مراحل تعویض و نصب از توان نیروهای داخلی استفاده شد به نوعی می توان گفت ذوب آهنی ها سرندهای مذکور را بومی سازی کردند.
    شادمان با اذعان به قابلیت های همکاران در اجرای پروژه های گوناگون گفت : اجرای این پروژه  صرفه جویی ریالی چشمگیری در بر دارد.
    مدیرعامل شرکت پرنیان صنعت اطلس اظهار داشت: توانایی که از ذوب آهنی ها سراغ دارم، مطمئن هستم که از قابلیت های هر تکنولوژی بروزی ، بهره می گیرند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر