مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان مطرح کرد

ضرورت توجه دولت برای توسعه معادن زغال‌سنگ

عصر معدن- طبق هدف‌گذاری دولت در حمایت از معادن زغال‌سنگ، نیاز است ذوب آهن اصفهان نیز به عنوان مصرف‌کننده عمده این ماده اولیه، مورد توجه و حمایت بیشتر دولت قرار گیرد.;

ضرورت توجه دولت برای توسعه معادن زغال‌سنگ
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، منصور یزدی زاده مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان درباره ضرورت سرمایه‌گذاری در معادن زغال‌سنگ اظهار کرد: ذوب‌آهن اصفهان به سبب تولید به روش کوره بلند، تقریباً تنها مصرف‌کننده زغال کک شو در ایران است.

    وی افزود: از آنجا که هدف دولت حمایت از معادن زغال سنگ است، نیاز است مصرف کننده عمده این ماده اولیه (ذوب آهن اصفهان) نیز مورد توجه و حمایت بیشتر قرار گیرد. لازم به ذکر است که در این راستا نشست‌های خوبی با وزرای صمت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفته که حمایت‌های دوسویه از معادن و ذوب‌آهن اصفهان به عنوان مصرف‌کننده اصلی زغال‌سنگ توأمان مد نظر قرار گیرد.

    مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان با بیان این که یک میلیارد و 300 میلیون تن، ذخیره معدن زغال‌سنگ کشور است اغلب آن کک شو است، گفت: اگر ما انتظار داشته باشیم که فقط شرکت‌هایی که تأمین‌کننده زغال هستند، در این زمینه سرمایه‌گذاری داشته باشند، رویکرد مناسبی نیست. بهره برداری از ذخایر موجود در کشور مستلزم این است که یک سیاست کلی در وزارت صمت در نظر گرفته شود. امیدواریم که این ذخایر به بهره‌برداری برسند.

    یزدی زاده با اشاره به اینکه ذوب‌آهن اصفهان بیش از نیم قرن است که در عرصه تولید فولاد نقش آفرینی دارد تاکید کرد: ذوب آهن اصفهان به عنوان مادر صنعت فولاد کشور، نقش مهمی در تأمین مقاطع ساختمانی و صنعتی مورد نیاز کشور داشته است. شرکت‌های فولادی بسیاری از این کارخانه عظیم متولد شدند که هم‌اکنون هر یک در عرصه فولاد ارزش آفرینی می‌کنند.

    وی افزود: بیش از 90 درصد تولید فولاد کشور به شیوه احیا مستقیم است و 10 درصد باقی مانده به روش کوره بلند اختصاص یافته است که در رأس آنها ذوب آهن اصفهان قرار دارد و چند شرکت خصوصی دیگر نیز این شیوه تولید را در پیش گرفته‌اند. در روش احیا مستقیم وابستگی زیادی به یارانه دولتی حامل‌های انرژی وجود دارد؛ اما ذوب‌آهن نه تنها از این یارانه برخوردار نیست بلکه باید از سایر معادن زغال‌سنگ نیز حمایت کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر