تصمیمات موثر مجلس و دولت برای تامین مواد اولیه ذوب آهن

عصر معدن- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم کرمان و راور با حضور در ذوب آهن اصفهان ضمن بازدید از خط تولید ریل و تیرآهن بال پهن با منصور یزدی زاده مدیرعامل و جمعی از مسئولین این شرکت دیدار و گفت و گو کرد.;

تصمیمات موثر مجلس و دولت برای تامین مواد اولیه ذوب آهن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» محمد رضا پورابراهیمی حمایت از واحدهای تولیدی کشور در شرایط کنونی را بیش از هر زمان دیگری مهم و ضروری دانست و اظهار داشت: ذوب آهن اصفهان به تازگی دستاوردها و موفقیت های خوبی حاصل کرده و در رفع نیاز کشور به مقاطع ساختمانی و صنعتی بیش از وظیفه خود عمل کرده است.
    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود : مشکل اصلی این شرکت مربوط به تامین مواد اولیه به ویژه سنگ آهن است که منجر به خالی ماندن نیمی از ظرفیت تولیدی این شرکت شده و تولید اقتصادی این شرکت را متاثر ساخته است.
    پورابراهیمی گفت : برای حل این مشکل به دنبال راه حل های اساسی هستیم و در این راستا درکمیسیون اقتصادی مجلس ، جلسه ای با حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت و وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی برگزار می شود و به زودی شاهد اتفاقات خوبی در خصوص حل این مشکل خواهیم بود .
    وی افزود: علی رغم تمام این مشکلات ، ذوب آهن اصفهان در امر تولید ، صادرات و صرفه جویی در انرژی ، عملکرد خوبی داشته است اما این شرکت باید با تمام ظرفیت خود کار کند ، تا شاهد تولیدی اقتصادی تر باشیم.
    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : برای تامین مالی پروژه های این شرکت نیز بر اساس بسته تامین مالی پیشنهادی ذوب آهن ، اقداماتی در دستور کار قرار می گیرد .
     پورابراهیمی با انتقاد از خام فروشی سنگ آهن ، افزود : در صورت تامین این مواد اولیه ، صادرات ذوب آهن رشد خوبی خواهد داشت و کشورهای منطقه خواهان جدی محصولات این شرکت هستند .
    وی با تاکید بر ضرورت واگذاری معدن سنگ آهن به ذوب آهن گفت : بدون مواد اولیه ، این شرکت قادر به تامین نیازهای داخلی و حفظ شرایط موجود نخواهد بود که هزینه های بسیاری برای اقتصاد کشور دارد .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر