تولید ریل ، یکی از دستاوردهای کشور پس از پیروزی انقلاب است

عصر معدن- بهرام عبدالحسینی مدیر کل صدا و سیمای استان اصفهان و هیات همراه با حضور در ذوب آهن ، ضمن بازدید از خط تولید و پروژه های توسعه به ویژه پروژه تولید ریل ملی ، ‌با منصور یزدی زاده مدیرعامل و تنی چند از دیگر مسئولان شرکت دیدار و گفتگو کرد.;

تولید ریل ، یکی از دستاوردهای کشور پس از پیروزی انقلاب است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، مدیر کل صدا و سیمای استان اصفهان پس بازدید، طی سخنانی، همت تلاشگران ذوب آهن را ستودنی دانست و گفت: بازدید از این مجتمع عظیم صنعتی و مشاهده دستاوردهایی که با تلاش و دانش داخلی حاصل شده است باعث افتخار و غرور است.
    وی افزود : اینکه بیش از 95 درصد تجهیزات و قطعات مورد نیاز ذوب آهن اصفهان در داخل این شرکت ساخته می شود، نشان از خودکفایی این صنعت دارد و بسیار مهم است .
    عبدالحسینی تولید ریل در ذوب آهن اصفهان را یکی از دستاوردهای مهم صنعت فولاد کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی توصیف کرد و گفت: امروز هجمه های تبلیغاتی سنگینی علیه دستاوردهای صنعتی و توان داخلی انجام می شود و عده ای به دنبال کوچک جلوه دادن این موفقیت ها هستند. درنتیجه رسانه ملی رسالت خود می‌داند که این دستاوردها و موفقیت ها را به اطلاع افکار عمومی برساند.
    مدیر کل صدا و سیمای استان اصفهان تصریح کرد: ذوب آهن ، علاوه بر اشتغال زایی و پرداخت عوارض مختلف ، نقش مهمی در توسعه و عمران شهرهای اطراف خود ایفا کرده است . درنتیجه نباید تاثیرات اقتصادی و اجتماعی سازنده این صنعت در منطقه با انتقاد نسبت به مسائل زیست محیطی نادیده گرفته شود.
    وی افزود: فعالیت های زیست محیطی این شرکت و سایر دستاوردهای آن باید به خوبی برجسته شده و اطلاع رسانی شود تا افکار عمومی، تصور صحیح تری نسبت به این مجتمع عظیم صنعتی داشته باشد.
    این مقام مسئول رسانه ملی افزود: ریاست سازمان صدا و سیما بر مطرح شدن تولید کنندگان و برند آنها در این رسانه تاکید دارد چرا که تنها تولید ملی است که می تواند مشکلات کنونی کشور را حل کند.
    عبدالحسینی در این دیدار از مدیریت ذوب آهن اصفهان برای حضور در برنامه پربیننده زنده رود جهت معرفی دستاوردهای این شرکت دعوت کرد.
    منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از مسئولان و کارکنان صداوسیمای مرکز اصفهان جهت انعکاس عملکرد و دستاوردهای این شرکت گفت:  ذوب آهن اصفهان یک مجموعه ملی است و فعالیت آن تاثیرات اقتصادی ، اجتماعی گسترده ای بر منطقه ، استان و کشور دارد.
    وی افزود: ذوب آهن اصفهان بر مسئولیت های اجتماعی خود همواره واقف بوده و در این راستا خدمات بسیاری به جامعه طی نیم قرن گذشته ارائه داده است که بسیاری از آنها مغفول مانده و لازم است جهت آگاهی افکار عمومی، اطلاع رسانی بیشتری در خصوص این خدمات صورت بگیرد. همچنین این شرکت برای کنترل آلایندگی ها و حفاظت از محیط زیست اقدامات متعددی انجام داده است که این روند ادامه دارد.
    مدیرعامل ذوب آهن اصفهان افزود: تولید فولاد در این شرکت به شیوه کوره بلند است که 75 درصد تولید فولاد در دنیا به این شیوه انجام می شود و روش احیاء مستقیم برای تولید فولاد درصد کمی را در دنیا به خود اختصاص داده است. در این شیوه حامل های انرژی نقش اساسی دارند و قیمت آنها در دنیا گران است به همین دلیل طرفدار کمتری دارد. اما در ایران این نسبت معکوس است چرا که سوبسید انرژی به شرکت های فولادی که از روش احیاء مستقیم استفاده می کنند اختصاص می یابد. این سوبسید موجب می شود که این شرکت ها موفق به سودآوری شوند و اقدامات مدیریتی در این زمینه نقش چندانی ندارد.
    وی افزود : ذوب آهن اصفهان به دلیل روش تولید خود از این سوبسید بی بهره است و مواد اولیه مورد نیاز خود را با قیمت های جهانی تهیه می کند و باز هم قادر به رقابت به شرکت های مطرح خارجی است .
    یزدی زاده ، توسعه صادرات را لازمه بقای شرکت های فولادی کشور دانست و گفت: در سال گذشته 22 میلیون تن فولاد در کشور تولید شد در حالیکه مصرف کشور حدود 17 میلیون تن بود. در سال جاری با وجود اینکه افزایش تولید خواهیم داشت اما مصرف افزایشی ندارد و شرکت های فولادی باید به توسعه صادرات فکر کنند که در شرایط تحریم کار سختی خواهد بود.
    سید محسن طباطبایی معاون خبر، سید صالح پرورش معاون صدا و دیگر مسئولان صدا وسیمای مرکز اصفهان نیز در این دیدار بر لزوم گسترش فعالیت های رسانه ای و فرهنگی جهت معرفی دستاوردهای صنعتی کشور و از جمله ذوب آهن اصفهان تاکید کردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر