یزدی زاده:

نداشتن معدن یک درد مزمن برای ذوب آهن اصفهان است

عصر معدن- به مناسبت هفته پدافند غیرعامل همایش مسئولین شهرستان لنجان و ذوب آهن با حضور مهندس منصور یزدی زاده مدیر عامل شرکت،خدامراد صالحی سرپرست فرمانداری شهرستان لنجان، سرهنگ محمدی فرمانده سپاه شهرستان و جمعی از مسئولین شرکت و شهرستان،یکشنبه دوازدهم آبان ماه به همت مدیریت حراست و روابط عمومی در تالار تشریفات برگزار شد.;

نداشتن معدن یک درد مزمن برای ذوب آهن اصفهان است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»  منصور یزدی زاده ضمن تبریک هفته پدافند غیرعامل گفت: ذوب آهن اصفهان همراه با پیمانکاران، میزبان 17 هزار نفر پرسنل در این مجموعه و معادل همین عدد در کلیه معادن زغالسنگ کشور می باشد که حیات آنها وابسته به این شرکت است. اگر بخواهیم سایر مشاغل جانبی را نیز به این ارقام اضافه نماییم ، معیشت بیش از چندین میلیون نفر از این کارخانه تامین می شود.  

    وی افزود: سال گذشته در خردادماه،ذوب آهن اصفهان به دلیل بحران آب شرایط  بسیار سختی را تجربه نمود اما از ثمره خون شهدا و همچنین کارکنان این مجموعه که خالصانه برای رونق تولید تلاش و دعا می کنند بحمدا... از بحران عبور نمودیم.

    مدیرعامل ذوب آهن اصفهان بیان کرد : توقف فعالیت بخش کوره بلند به جزء برای تعمیرات امکان پذیر نیست و این به دلیل شیوه تولید منحصر بفرد است. از نظر نیروی انسانی توانمند نیز این کارخانه نقش بسزایی در ساخت و راه اندازی سایر صنایع فولادی کشور ایفا کرده است. 

     نداشتن معدن یک درد مزمن برای ذوب آهن اصفهان است

    مدیرعامل شرکت تصریح کرد : امروز نداشتن معدن یک درد مزمن برای ذوب آهن اصفهان است. این موضوع یکی از مصادیق پدافند غیرعامل در جهت حفظ پایداری به منظور تامین معیشت پرسنل و سایر زیر مجموعه ها می باشد و چند سالی است که مغفول مانده و کمتر به آن توجه شده است.

    این مقام مسئول بیان کرد : وضع تعرفه 25 درصدی بر صادرات سنگ آهن باز دارنده نیست و همچنان صادرات این ماده اولیه استراتژیک را شاهد هستیم، بنابراین نیاز است با تلاش همه جانبه برای تامین پایدار مواد اولیه و استمرار تولید برنامه ریزی موثر داشته باشیم.

    تلاش مجموعه فرمانداری شهرستان لنجان بر هم افزایی و تعامل با ذوب آهن  است

    خدامراد صالحی سرپرست فرمانداری شهرستان لنجان نیز گفت : در زمینه پدافند غیرعامل نیاز است عمل گرا باشیم و مولفه های این مبحث استراتژیک را سرلوحه اقدامات خویش قرار دهیم.

    وی افزود : از اقدامات بسیار خوبی که ذوب آهن اصفهان در زمینه پدافند غیرعامل انجام داده تشکر و قدردانی می نمایم.

    سرپرست فرمانداری شهرستان لنجان اظهار داشت : تلاش مجموعه فرمانداری شهرستان لنجان بر هم افزایی و تعامل با ذوب آهن  است و در این خصوص نیز برنامه ریزی خوبی صورت گرفته است.

    سرهنگ محمدی فرمانده سپاه شهرستان لنجان نیز گفت : روند حرکتی مصون سازی و ایمن سازی اعم از ملت و سرمایه های یک کشور و اینکه چگونه آن را در یک جامعه نهادینه سازی نماییم تا در مقابله با پدیده های طبیعی و خصمانه کمترین آسیب ها را داشته باشیم،موضوع پدافند غیرعامل است.  

    وی افزود : تصور می شود کشورهایی که از قابلیت و توان نظامی بالایی برخودار هستند شاید نیاز چندانی به پدافند غیرعامل نداشته باشند اما امروز با مطالعه این کشورها در می یابیم آنها نیز در این زمینه پیشگام هستند.

    فرمانده سپاه شهرستان لنجان بیان کرد : مبحث پدافند غیرعامل از سال 82 در کشور مطرح شد و ستاد کل نیروهای مسلح در این خصوص ماموریت یافت تا ساماندهی در حوزه پدافند غیرعامل را اجرایی نماید و امروز بحمدا... اتفاقات خوبی را شاهد هستیم.

    سرهنگ محمدی گفت : در حوزه زیر ساخت IT و فناوری های ارتباطات،سپاه فرماندهی سایبری و جنگ الکترونیک را در کمیته پدافند غیر عامل فعال نموده است تا بتواند از این طریق  به دستگاههای مختلف کمک کند.

     مهدی نصر معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت نیز در ابتدای این نشست در تعریف عنوان پدافند غیر عامل گفت : مجموعه اقدامات غیر مسلحانه که موجب افزایش بازدارندگی،کاهش آسیب پذیری،تداوم فعالیت های ضروری،ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدامات نظامی دشمن می شود،پدافند غیر عامل نامگذاری شده است.

    وی افزود : در راستای سیاست های کلی نظام و هماهنگی کامل با ستاد پدافند غیرعامل کشور،ذوب آهن اصفهان اقدامات بسیاری خوبی در امر خودکفایی و بومی سازی در راستای تحقق اهداف پدافند غیرعامل انجام داده است. معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت تصریح کرد : هوشمندی در مقابل دفاع،آمادگی،پایداری ،استمرار،خلاقیت و نوآوری،اقتدار درون زا و مدیریت جهادی مهمترین اصول حاکم بر پدافند غیرعامل است.

    این مقام مسئول گفت : یکی از گلوگاهها و مراکز هزینه اصلی ذوب آهن تامین کک و ذغال است. پروژه PCI (تزریق پودر زغال به کوره بلند) با برنامه ریزی مدیرعامل شرکت و تلاش جهادی کارکنان در بخش های مختلف کارخانه،در سال گذشته با شتاب بسیار زیادی همراه شد و می تواند مصرف کک را تا 180 کیلو کاهش دهد. در دوره تحریم های اولیه آمریکا ، کک و زغال جزء موارد تحریمی بود. هم اکنون از طریق پروژه  مذکور و با استفاده از زغال های داخلی تامین این ماده اولیه انجام می گیرد و به واقع می توان گفت پروژه PCIهوشمندانه در راستای منافع شرکت و کشور است.   

     نصر بیان کرد : دو کوره پاتیلی کارخانه ،ظرفیت فولادسازی را تا 1/2 میلیون تن  افزایش می دهد. در این خصوص مناقصه ای انجام شد اما شرکت ایتالیایی به علت تحریم ها حاضر به همکاری نشد در این خصوص برنامه ریزی خوبی صورت گرفته است که پروژه با ظرفیت های داخلی شرکت و سایر نقاط کشور آغاز شود. این مهم  در کنار افزایش تولید و خودباوری در مجموعه صنعت، وابستگی به خارج را برای تامین کوره پاتیلی قطع می نماید.

    وی در خصوص تولید محصولات کیفی نیز گفت : تولید انواع ریل از مرحله شمش تا نورد،تیرآهن های خاص،آرک معدن و ... بر اساس مطالعات بنیادین و با تعریف و راه اندازی پروژه هایی نظیر گوگرد زدایی،گاز زدایی و ریخته گری شماره پنج و... در شرکت تحقق یافته است.

    ذوب آهن اصفهان برای تامین انواع ریل تکیه گاه اصلی راه آهن جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود

    معاون برنامه ریزی و توسعه ذوب آهن اصفهان افزود : در حال حاضر ذوب آهن اصفهان برای تامین انواع ریل تکیه گاه اصلی راه آهن جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود.

    هزار و 200 میلیارد تومان پروژه در راستای مدیریت مصرف آب در ذوب آهن تعریف شده است

    وی گفت : جریان آب در ذوب آهن اصفهان،مانند جریان خون در بدن انسان است. در این راستا یک سلسله زنجیر پروژه با هدایت و  برنامه ریزی مدیرعامل شرکت تعریف نمودیم. یکی از این پروژه ها این است که وابستگی را از یک نقطه تامین آب به چند نقطه برسانیم تا در صورت بروز مشکل بتوانیم از سایر منابع استفاده کنیم. ساخت مخزن های اضطراری تامین آب در شرکت نیز در دست اقدام است که می تواند چهار روز زخیره آب اضطراری کارخانه را تامین نماید. اقدام دیگر خرید پساب فولادشهر،روستاهای فلاورجان و زرین شهر در راستای مبازره با کم آبی در منطقه و استمرار تولید بود.در این خصوص حدود 300 میلیارد تومان قرارداد با شرکت مپنا برای تصفیه پساب در دست اقدام است. در کل می توان گفت هزار و 200 میلیارد تومان پروژه در  راستای مدیریت مصرف آب در ذوب آهن تعریف شده است.

    تبلوری دیگر از حس خودباوری در ذوب آهن اصفهان

     نصر ادامه داد : به منظور ارتقاء وضعیت زیست محیطی شهرستان، بومی سازی درب های باتری سه کک سازی در حوزه پشتیبانی و بهره برداری کارخانه به عنوان یک اقدام استراتژیک در حال انجام است و وابستگی به چینی ها و اکراینی ها در این خصوص با همت تلاشگران ذوب آهن از بین رفت و بار دیگر حس خودباوری در این شرکت ارتقاء یافت.  

    پدرام کیانی دبیر همایش مذکور در گفتگو با خبرنگار ما گفت : علت برگزاری این همایش ایجاد حس مشترک به منظور اجرای هر چه بهتر پروژه های پدافند غیر عامل ذوب آهن اصفهان و همدلی بیشتر فی ما بین مسئولین شهرستان لنجان و ذوب آهن اصفهان در راستای منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی در زمینه پدافند غیرعامل است که انشالله سبب پایداری تولید در شرکت به عنوان یکی از زیرساخت‌های حساس کشور می شود.

    شایان ذکر است دو دوره  آموزشی پدافند غیرعامل جهت اعضای شورای‌ پدافند غیر عامل‌ شهرستان لنجان پنج شنبه دوم آبان ماه و جهت پرسنل نیروی‌ انتظامی شهرستان چهارشنبه  هشتم آبان توسط دکتر کیانی  برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر