دولت توجهی به نیاز ذوب آهن اصفهان ندارد

عصر معدن- معاون بازرگانی شرکت ذوب آهن اصفهان معتقد است دولت توجه کافی به بحث تامین ماده اولیه برای ذوب آهن را نداشته است.;

دولت توجهی به نیاز ذوب آهن اصفهان ندارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹:۰۰

    نعمت الله محسنی در گفت و گو با «عصرمعدن» درباره تامین مواد اولیه ذوب آهن به ویژه سنگ آهن، اظهار کرد: در زمینه تامین سنگ آهن هنوز اتفاق خاصی برای ذوب آهن رخ نداده است، هرچند محموله ای در بورس عرضه شد و شرکت آن را خریداری کرد.
    وی ادامه داد: محموله بعدی که قرار است در بورس عرضه شود را ذوب آهن خریداری خواهد کرد، اما همچنان برای تامین پایدار مواد اولیه مورد نیاز شرکت اقدام اساسی در دولت انجام نشده است.
    محسنی در پاسخ به این سوال که آیا ذوب آهن با دیگر مجموعه های سنگ آهنی مذاکراتی داشته است یا خیر، بیان کرد: ما متناسب با توان کشور و پوششی که بخش خصوصی دارد، تولید خود را انجام می دهیم و خوشبختانه در ماه گذشته رکورد تولید را به ثبت رساندیم . درواقع براساس توان کشور سنگ آهن مورد نیاز خود را تامین کرده ایم. اما مهم پایداری این تامین است که متاسفانه وجود ندارد و به نظر می رسد دولت توجه کافی در زمانی که تصدی گری ذوب آهن را داشت و  بعد از آن را به بحث تامین مواد اولیه نداشته  و باید برای این موضوع تدبیری در نظر گرفته شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر