مشکل ذوب‌آهن برای تامین سنگ‌آهن رفع می‌شود

عصر معدن- شرکت ذوب آهن اصفهان امروز در تامین سنگ آهن خود با مشکل مواجه است. اما مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این باره بیان کرد: مشکل تامین سنگ‌آهن مورد نیاز ذوب آهن تا حدودی حل شده است.;

مشکل ذوب‌آهن برای تامین سنگ‌آهن رفع می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰:۰۰

    سیف اله امیری در گفت و گو با «عصر معدن» درباره مشکل ذوب آهن اصفهان در خصوص تامین سنگ آهن اظهار کرد: به طور کلی هدف ما تامین نیاز داخل کشور است. اینکه جلوی صادرات برخی از کالاها گرفته می شود به معنای عدم علاقه به صادرات نیست چراکه دولت موافق صادرات است زیرا ارز به داخل کشور باز می‌گردد، اما ما باید اشتغال پایداری که در شرکت های بزرگ فولادی ایجاد شده را حفظ و آن را افزایش دهیم.
    وی ادامه داد: درنتیجه باید مواد اولیه این واحدها تامین شود. یکی از شرکت هایی که امروز با مشکل  تامین مواد اولیه مواجه شده، شرکت ذوب‌آهن اصفهان است. در همین رابطه با شرکت تهیه و تولید مواد معدنی هماهنگی هایی انجام شده تا از طریق بورس کالا مشکل این واحد حل شود.
    امیری درباره این موضوع اظهار کرد: قرار است سنگ‌آهن «چاه‌گز» در بورس عرضه شود تا واحدهایی همچون ذوب آهن و فولاد ایرانیان از این طریق نیاز خود را تامین کنند.
    مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: سعی بر آن است تا بعد از این کالاهایی که در بورس عرضه می شوند شرایطی داشته باشند تا واحدهای یادشده مشکلی نداشته باشند. ما به دنبال محدود کردن صادرات نیستیم اما اولویت اصلی ما تامین نیاز واحدهای داخلی است تا از بروز مشکلات برای صنایع داخلی همچون در ذوب آهن جلوگیری شود.
    امیری افزود: در همین رابطه مدیرعامل ذوب آهن با دکتر سرقینی معاونت معدنی وزارتخانه جلسه ای داشتند و اطلاعات را در این جلسه مطرح کردند. همچنین جلسه ای با مهندس جعفری مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی داشته ایم و تا حدودی این مشکل حل شده است.
    به گفته وی، ابتدا باید نیاز واحدهای داخلی تامین و سپس محصولات صادر شوند.
    امیری افزود: سنگ‌آهن به میزان کافی در کشور وجود دارد، اما صادرات صورت گرفته باعث می شود تا برخی واحدها با مشکل مواجه شوند.
    وی تصریح کرد: مهندس جعفری در نامه ای اعلام کردند که قصد عرضه سنگ آهن در بورس کالا را دارند تا ما برای تامین نیاز واحدها پیشنهاد خود را اعلام کنیم، در این باره جلسه ای برگزار شد و پیشنهاد دادیم. این شرکت منتظر است تا در اولین فرصت سنگ آهن خود را در بورس عرضه کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر