مدیرعامل ذوب آهن اصفهان خبر داد:

رکوردهای ذوب آهن اصفهان در تولید، فروش و صادرات درسال ۱۳۹۸

عصر معدن- ذوب آهن اصفهان با همت تلاشگران خود در سال ۱۳۹۸ موفق به ثبت رکوردهایی در تولید، فروش و صادرات گردید و این موفقیت ها با وجود مشکلات عدیده سال گذشته از جمله کمبود شدید مواد اولیه و نقدینگی و شیوع بیماری کرونا حاصل شد.;

رکوردهای ذوب آهن اصفهان در تولید، فروش و صادرات درسال ۱۳۹۸
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایلنا، منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با بیان این خبر، گفت: با وجود آنکه در سال گذشته با مشکلات بسیاری مواجه بودیم در بخش تولید با 5 درصد افزایش نسبت به سال 1397 به عدد 2 میلیون و 526 هزار تن تولید چدن رسیدیم که منجر به ثبت رکورد جدیدی در تولید سالانه این شرکت با دوکوره بلند شد و در تاریخ ذوب آهن نیز دومین رکورد تولید سالانه محسوب می شود.

    وی افزود: در بخش فروش نیز به لحاظ درآمد و تناژ رکورد زدیم و همچنین با یک میلیون و 200 هزار تن صادرات، در این بخش و همچنین به لحاظ درآمدزایی رکورد جدیدی در این شرکت ثبت شد که جزئیات آن پس از افشا در سامانه کدال، قابل انتشار خواهد بود.

    مدیرعامل ذوب آهن در خصوص شرایط کنونی ارزش سهام این شرکت گفت: بزرگترین مشکل ما این است که میزان سهم شناور ذوب آهن اصفهان بسیار بالاست و متاسفانه نوسان گیران در این بازار جولان می دهند. البته تا آنجا که موفق به اخذ موافقت هیات مدیره شدیم، بازارگردانی کردیم و آنچه در توان ما بود انجام دادیم.

    وی تصریح کرد: امسال با تدبیر مقام معظم رهبری سال جهش تولید نام گرفته است و این نوید را می دهیم که این مجتمع عظیم صنعتی توانایی، ابزار و ظرفیت لازم برای جهش تولید را دارد. محقق شدن این مهم، نیازمند آن است که مطابق منویات مقام معظم رهبری، دولت به اندازه سهم خود از این شرکت حمایت کند و مواد اولیه به ویژه سنگ آهن را تامین نماید.

    وی افزود: ذوب آهن اصفهان تولید حدود 11 درصد فولاد کشور را به عهده دارد و اگر دولت تنها 11 درصد سنگ آهن کشور را به این شرکت اختصاص دهد، 10 میلیون تن سنگ آهن به این شرکت می رسد. اما انتظار ما تنها حدود 7 میلیون تن سنگ آهن است که انتظار زیادی نیست و این سنگ آهن را رایگان نیز نمی خواهیم. در واقع اگر همانند کنسانتره، گندله و DRI، برای سنگ آهن نیز سهمیه بندی انجام شود، جهش تولید در این شرکت محقق می شود و ذوب آهن به تولید 3 میلیون و 50 هزار تن می رسد.

    مدیرعامل ذوب آهن یادآور شد: با تامین سنگ آهن به میزان مذکور، به لحاظ کمی به افزایش 20 درصدی در تولید می رسیم و به لحاظ کیفی مشابه سال گذشته که انواع ریل تولید شد، امسال نیز محصولات جدیدی تولید می کنیم.

    یزدی زاده، با اشاره به اینکه محصولات جدید، ارزش افزوده بالایی دارد، افزود: تولید این محصولات باعث می شود سودآوری شرکت افزایش یافته و زیان انباشته صفر شود که کمک بسیار خوبی به سهامداران می کند و عامل اصلی رشد ارزش سهام این شرکت است.

    وی با اشاره به اینکه برنامه ذوب آهن در سال گذشته، صفر کردن زیان انباشته بود که به دلایلی محقق نشد، افزود: برای دست یابی به این هدف و برون رفت از شرایط فعلی ابزارهای لازم را داریم تا بتوانیم در سال جاری، هم معیشت پرسنل را بهبود بخشیم و هم سهامداران را خوشحال کنیم.

    مدیرعامل ذوب آهن با اشاره به شیوع بیماری کرونا که یک بحران جهانی را ایجاد کرده است، گفت: کشور ما نیز با مشکلات شیوع این بیماری مواجه است و با این حال با تدبیر کل نظام در مقایسه با سایر کشورها شرایط بهتری داریم و البته همه باید برای شکست کرونا تلاش کنیم.

    وی افزود: صنایع کشور و از جمله ذوب آهن اصفهان با تولید و همچنین رعایت مقررات بهداشتی تا آنجا که توان دارند  با این بحران مقابله می کنند.

    یزدی زاده اقدامات ذوب آهن اصفهان در جهت مدیریت بحران مذکور را بسیار چشمگیر دانست و گفت:  هم در داخل این مجتمع عظیم صنعتی و هم در منطقه اقدامات بسیار خوبی برای مهار این بیماری توسط ذوب آهن اصفهان انجام شده است که این کار در کنار حفظ تولید صورت گرفت.

    مدیرعامل ذوب آهن اصفهان، اقدامات بیمارستان شهید مطهری این شرکت در مقابله با کرونا را فراتر از مسوولیت های اجتماعی دانست و گفت: این مجتمع درمانی به عنوان یک سرمایه چند صد میلیاردی کاملاً در خدمت این پیکار بزرگ بوده و اقدامات و آماده سازی خود را زمانی آغاز نمود که بیماری کرونا تنها در کشور چین شیوع یافته بود. همچنین کلیه همکاران ما شبانه روزی برای مقابله با این بیماری فعالیت کردند تا کمترین آسیب را ببینیم و تا کنون نیز این امر نتایج مثبتی در پی داشته است و به خوبی مدیریت شده است.

    یزدی زاده ابراز امیدواری کرد که ذوب آهن اصفهان در سال جاری باهمت تلاشگران، حمایت دولت و تدابیر مسوولین خود بتواند، جهش تولید را که مورد نظر مقام معظم رهبری است محقق سازد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر