معاون خرید شرکت ذوب آهن اصفهان:

ذوب آهن مدافع جدی جلوگیری از خام‌فروشی است

عصر معدن- محمد جعفر صالحی معاون خرید شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: بیش از ۵۰ نوع ماده نسوز را که بیش از ۱۰۰۰ردیف به دلیل تنوع محصولات استفاده می کند‌.;

ذوب آهن مدافع جدی جلوگیری از خام‌فروشی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، وی افرود: تا سال 83، بیش از 30 درصد وارد می‌شده، اما امروز به کمتر از 2درصد رسیده و از نظر هزینه 4 تا 5 درصد وارد می‌شود.

    وی افزود: بیشترین مصرف مواد نسوز ما با ذوب کنورتوری است و امیدواریم‌ کیفیت تولید این مواد را افزایش دهیم . همچنین برنامه توسعه و بهبود داریم و امیدواریم مواد نسوز برای کنورتور را تا 50درصد کاهش دهیم.

    به گفته وی، 40 هزارتن ماده نسوز با بهای 400میلیارد تومان مورد نیاز ذوب آهن است.

    صالحی گفت: ما مدافع جلوگیری از خام فروشی هستیم و آماده حمایت از تولید داخل و رونق تولید. همچنین تلاش داریم تا تمام نیاز را از تولید داخل استفاده کنیم و از کسانی که توان تامین نیاز ذوب آهن به مواد نسوز را دارند استقبال می کنیم.

    به گفته وی، زمانبندی برای تامین مواد دیرگداز مهم است زیرا در غیر این صورت منجر به توقف تولید می شود که قابل جبران نیست و تعهدات ذوب آهن در مقابل مشتریان را به مخاطره می اندازد.

    وی ادامه داد: برای واردات معمولا با گشایش 10 تا 20درصد ال سی آغاز می‌شود و بقیه با بانک باید باشد اما اکنون این موضوع برعکس شده و باید 100درصد را پرداخت کنیم.

    وی گفت: از تولیدکنندگان نسوز میخواهیم سر موعد مواد را تحویل دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر