لزوم بومی سازی تکنولوژی کوره بلند، برای بهره گیری از ذخایر استراتژیک زغال‌سنگ

عصر معدن- منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در حاشیه اولین نمایشگاه و جشنواره ملی فولاد ایران، به پتانسیل های بالای ایران برای بومی سازی تولید فولاد به شیوه کوره بلند اشاره کرد و گفت: بومی سازی تکنولوژی کوره بلند یک ضرورت برای کشور است . این امر با توجه به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تن ذخایر زغال سنگ کشور که بخش عمده آن کک شو است ، از اهمیت بسیاری برخوردار است.;

لزوم بومی سازی تکنولوژی کوره بلند، برای بهره گیری از ذخایر استراتژیک زغال‌سنگ
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان، استقبال از نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد را خوب توصیف کرد و گفت: این نمایشگاه، مکان خوبی برای ارائه فرصت های بومی سازی و حمایت از تولید داخلی است.
    وی افزود: کشور ما با توجه به احداث ذوب آهن اصفهان در دهه 50 ، بیش از نیم قرن در صنعت فولاد کشور تجربه دارد و لذا برگزاری این نمایشگاه با موضوع بومی سازی بسیار ضروری است و حتی می توانست زودتر هم انجام شود.
    یزدی زاده نقش ذوب آهن اصفهان در شکل گیری صنایع فولادی کشور در جای جای ایران اسلامی را بی بدیل دانست وگفت: دوره راه اندازی ذوب آهن با دوره آغاز تکنوکراسی در ایران و یکی از تاثیرگذارترین ادوار در صنعتی شدن کشور مصادف است. صنعت کشور با راه اندازی ذوب آهن ریشه گرفت، جوانه زد، گل انداخت و بلوغ خود را پس از انقلاب طی کرد. بنابراین این صنعت صرف نظر از پایه بودن برای صنعت کشور، توانست صنایع بالادست و پایین دست خود را توسعه و شکوفایی آن را رقم بزند.
    وی افزود: این مجتمع عظیم صنعتی با پیشینه نیم قرن فعالیت خود، همواره بومی سازی را به عنوان اولویت اصلی مورد توجه قرار داده است و به ویژه این تفکر یکی از برنامه های شرکت پس از انقلاب بود. پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، در تامین قطعات و تجهیزات مشکلی وجود نداشت، اما با آغاز تحریم های استکبار و همچنین شروع جنگ تحمیلی، تمرکز بر روی ساخت قطعات و تجهیزات در بالادست و پایین دست آغاز شد و کارگاه های ساخت شرکت در تمامی بخش های تولید این توفیق را به دست آورد.
    یزدی زاده تاکید کرد: ذوب آهن اصفهان به عنوان مادر صنعت فولاد کشور، حمایت از صاحبان ایده و سازندگان داخلی قطعات را با جدیت دنبال می کند. در این راستا بخشی در قالب شورای عالی تحقیقات شرکت و بخشی هم در قالب ارتباط با دانشگاهها و پذیرش پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکترا  فعالیت می کنند. ضمن اینکه ارتباط با شرکت های دانش بنیان نیز از برنامه های شرکت در جهت توسعه بومی سازی خارج از شرکت است.
    مدیر عامل ذوب آهن اصفهان یادآور شد:با توجه به تداوم تحریم های استکبار و ضرورت توسعه شرکت و افزایش رقابت در عرصه داخلی و خارجی و همچنین توان بالای کارشناسان و متخصصان داخلی، موضوع توسعه بومی سازی، یک الزام و نه یک انتخاب است. بنابراین جمیع جهات یادشده شرکت را به انجام و توسعه بومی سازی تشویق خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر