گواهینامه استاندارد ملی، مهم ترین تضمین برای کیفیت ریل ذوب آهن اصفهان

عصر معدن- ذوب آهن اصفهان اخیراً گواهینامه استاندارد ملی ایران برای تولید ریل راه آهن را دریافت نمود. در خصوص این موفقیت مهم، با معاون برنامه ریزی و توسعه ذوب آهن اصفهان گفتگو نمودیم که حاصل آن در پی می آید.;

گواهینامه استاندارد ملی، مهم ترین تضمین برای کیفیت ریل ذوب آهن اصفهان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه «عصر معدن» به نقل از تسنیم،  مهدی نصر معاون برنامه ریزی و توسعه ذوب آهن اصفهان در این خصوص گفت : باتوجه به این که کیفیت انواع ریل تولیدی در این شرکت اعم از 46E2 و 49E1 و 60E1 که طی سه سال گذشته در زمان های متفاوت در نورد 650 تولید شده اند، توسط بازرسین کنترل کیفیت ذوب آهن اصفهان و بازرسین ثالث از شرکت های معتبر بازرسی مانندB.V فرانسهS.G.S , I.E.I ,  مطابق با استاندارد اروپایی EN13674-1 به صورت کاملاً دقیق مورد بررسی و بازرسی قرار گرفته و در نتیجه کیفیت آن تأیید شده و جهت استفاده مشتریان به همراه گواهینامه فنی و ضمانت نامه ارسال شده اند.

    وی افزود : بنابراین  ذوب آهن اصفهان به این نتیجه رسید که برای ریل های تولیدی از سازمان ملی استاندارد ایران گواهی استاندارد ریل تقاضا کند . در این رابطه از اواخر سال 1398 فرآیند اخذ آن آغاز شد ، در ابتدا با توجه به این که تنها تولیدکننده ریل در ایران ، ذوب آهن اصفهان بوده و این کار برای اولین بار صورت می پذیرفت ، لذا در سامانه سینا مربوط به اداره استاندارد ثبت نشده بود . پس از درخواست ذوب آهن این محصول در سامانه سینا وارده شده و از اوایل سال 1399 با حضور نماینده  اداره استاندارد نمونه های لازم از ذوب های مختلف جهت انجام  آزمون های کیفی و پذیرش مطابق با استاندارد EN13674-1 انتخاب شده و با همکاری آزمایشگاه مرکزی ذوب آهن به آزمایشگاه ثالث جهت انجام این آزمایشات ارسال شد.

    معاون برنامه ریزی و توسعه ذوب آهن اظهار داشت : با توجه به این که آزمایشگاه آزمونه فولاد تنها آزمایشگاهی است که گواهی ایزو 17025 ریل را دارا می باشد،  از طرف اداره استاندارد برای انجام این آزمون به خصوص آزمون های کیفی انتخاب گردید .حدوداً به مدت سه ماه انجام دقیق این آزمون ها در آزمایشگاه آزمونه فولاد زمان برد . در تمام طول انجام آزمایشات مربوطه نماینده اداره استاندارد در آزمایشگاه ثالث حضور داشته است . در نهایت نمونه های ریل ارسالی ذوب آهن اصفهان توانست با موفقیت کامل این آزمون ها را پاس کرده و بدین ترتیب سازمان ملی استاندارد ایران پس از بررسی نهایی و تأیید کیفیت ریل تولیدی ذوب آهن اصفهان، موافقت خود را در جهت صدور گواهی استاندارد انواع ریل مطابق با استاندارد ملی ایران به شماره 1-22669 اعلام نموده و براساس آن شرکت ذوب آهن اصفهان مجاز به استفاده از علامت استاندارد ایران برای محصول ریل های ویگنول راه آهن با وزن واحد طول 46 کیلوگرم بر متر و بیشتر گردید.

    مهدی نصر با اشاره به این که سازمان ملی استاندارد ایران  مرجع بسیار معتبری در مورد تأیید کیفیت محصولات می باشد، گفت : سازمان ملی استاندارد ایران کیفیت محصول ریل ذوب آهن را تأیید نموده است؛ لذا پیشنهاد می گردد مشتریان ریل های ذوب آهن مانند سایر محصولات، درخواست سفارش خود را در  سازمان بورس کالا اعلام نموده و از طریق بورس سفارش خرید ریل داده شود.

    در پایان از همکاری پرسنل مدیریت های کیفیت، آزمایشگاه مرکزی و مهندسی نورد در این رابطه تشکر می گردد  همچنین یادآوری می گردد در این رابطه سازمان ملی استاندارد ایران به خصوص اداره کل استاندارد استان اصفهان و حوزه معاونت فروش همکاری بسیار خوبی در این راستا داشته که مزید امتنان می باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر