معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد:

خرید تضمینی راهی برای جلوگیری از خام فروشی

عصر معدن- رییس هیات عامل ایمیدرو بیان کرد: ایمیدرو در جهت جلوگیری از خام فروشی، خرید تضمینی از معادن را در دستور کار قرار می دهد.;

خرید تضمینی راهی برای جلوگیری از خام فروشی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲:۰۰

    خداداد غریب پور در گفت و گو با «عصرمعدن» درباره جذب سرمایه های داخلی و خارجی برای پروژه های معدنی اظهار کرد: در سال جاری ازبخش خصوصی 1200 میلیارد تومان جذب سرمایه انجام شده است. در زمینه سرمایه گذاری نیز تا سال 1400حدود 16 میلیارد دلار در بخش معدن و صنایع معدنی خواهیم داشت.
    وی ادامه داد: امسال بیش از 3.5 میلیارد دلار طرح به بهره برداری می رسد. خوشبختانه چه در بخش داخلی و چه خارجی ظرفیت بالایی برای جذب سرمایه وجود دارد.
    غریب پور با اشاره به استقبال سرمایه گذاران خارجی از حضور در بخش معدن، تصریح کرد: بدون شک شرایط تحریم در جذب سرمایه های خارجی بی اثر نبوده است اما خوشبختانه کنسرسیوم های بزرگی از شرکت های فعال معدنی در کشور تشکیل شده است که ظرفیت سرمایه گذاری را پر کرده اند. یعنی با افزایش سرمایه خوبی که در بخش معدن و صنایع معدنی از سوی شرکت های بزرگ مانند مس ایجاد شده، شاهد افزایش سود بنگاه های بزرگ معدنی شده ایم درنتیجه کمبود سرمایه گذار خارجی را با حضور سرمایه گذاران داخلی جبران کرده ایم.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در جلوگیری از خام فروشی بیان کرد: در جهت حمایت از معادن کوچک سنگ آهن خرید تضمینی محصولات را در دستور کار قرار داده ایم . این موضوع یکی از راهکارهای فعال سازی معادن کوچک مقیاس و جلوگیری از خام فروشی است.
    غریب پور در پاسخ به این سوال که نحوه قیمت گذاری خرید تضمینی به چه صورت خواهد بود، اظهار کرد: نحوه قیمت گذاری براساس قیمت های شفاف موجود در بازار انجام می شود. از سویی دیگر به دنبال ایجاد زیرساخت برای این معادن و حل مشکلات قانونی آنها هستیم. از سویی دیگر در زمینه ایجاد واحدهای فرآوری نیز حمایت هایی را از آنها انجام می دهیم.
    وی همچنین با اشاره به ایجاد شورای حل اختلاف برای بخش صنعت و معدن، تصریح کرد: این موضوع یک اتفاق  خوب بود که می تواند در حل مشکلات بخش معدن به ویژه در مواجه با معارضان محلی نقش آفرین باشد. در این زمینه از قوه قضاییه و وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت تشکر می کنم. ایجاد این شورا به رونق بخش کمک می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر