مدیر امور سهام، سرمایه‌گذاری و مجامع شرکت ملی صنایع مس ایران مطرح کرد

شرکت مس حامی مطمئنی برای صنعت دیرگداز کشور

عصر معدن- بهروز رحمتی با اشاره به این‌که شرکت ملی صنایع مس ایران حامی بزرگ و مطمئنی برای صنعت دیرگداز کشور است گفت: پتانسیل تولید یک‌میلیون تن مس و ارزآوری ۱۰ میلیارد دلاری در صنعت مس کشور وجود دارد.;

شرکت مس حامی مطمئنی برای صنعت دیرگداز کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، مس پرس، بهروز رحمتی، مدیر امور سهام، سرمایه‌گذاری و مجامع شرکت ملی صنایع مس ایران در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه صنعت دیرگداز ایران اظهار کرد: در حال حاضر شرکت ملی صنایع مس ایران سالیانه به‌طور متوسط در حدود 2 تا 3 هزار تن انواع مواد دیرگداز مصرف می‌کند.
    رحمتی افزود: این میزان با افزایش ظرفیت تولید مس کاتدی، از حدود 200 هزار تن به 400 هزار تن ظرف چند سال آینده به حدود 5 هزار تن افزایش خواهد یافت.
    وی با اشاره به سیاست‌های کلی مدیریت ارشد شرکت مس در راستای حمایت و تقویت بومی‌سازی و تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: افزایش میزان مصرف مواد نسوز، فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های داخلی تولیدکننده انواع مواد دیرگداز جهت همکاری با شرکت ملی مس ایران است که در این زمینه شرکت حمایت همه‌جانبه خود را در این خصوص اعلام می‌کند.
    مدیر امور سهام شرکت ملی صنایع مس ایران افزود: در حال حاضر شاخص میزان مصرف انواع مواد نسوز در کوره‌های کنورتر و آند کارخانه ذوب خاتون آباد، حدود 6 کیلوگرم به ازای هر تن مس آندی تولیدی است که با استانداردهای بین المللی مطابقت دارد. همچنین کارکرد و طول عمر انواع نسوز در کوره های کنورتر و آند شرکت ملی صنایع مس ایران در حدود 230 سیکل است که در این حوزه نیز این مهم به‌عنوان یکی از دستاوردهای ارزشمند شرکت، با استانداردهای بین المللی مطابقت دارد.
    رحمتی در ادامه خاطرنشان: این توفیق بزرگ توأمان با افزایش سطح کیفیت محصولات تولیدی شرکت‌های داخلی و همچنین بهبود عملکرد در حوزه‌های عملیات و تعمیرات نسوزکاری همکاران در شرکت ملی صنایع مس ایران به دست آمده است.

    وی در خصوص دستاوردهای شرکت در راستای بومی‌سازی صنعت دیرگداز کشور گفت: تاکنون حدود 90 درصد مواد دیرگداز کوره های کنورتر شرکت و حدود 70 درصد مواد نسوز مصرفی کوره های آندی داخلی‌سازی شده‌اند و تنها در بخش‌های خاص مانند تولید بلوک‌های سوراخ‌دار منطقه تویر کنورتر، آند و تولید آجرهای کوکلینکر (ریباند) و آجرهای منطقه سرباره در کوره های آند، از منابع خارجی تأمین می‌شود که شرکت ملی صنایع مس ایران آمادگی خود را جهت همکاری با تولیدکنندگان داخلی به‌منظور جایگزینی این بخش از محصولات مصرفی را اعلام می‌کند.
    رحمتی افزود: در بخش کوره‌های فلش، عموماً تعمیرات اساسی این کوره‌ها هر هشت سال یک‌بار انجام می‌شود که به‌عنوان‌مثال اولین تعمیرات اساسی کوره ذوب فلش و کوره الکتریکی تصفیه سرباره در سال 1390 انجام شد؛ با توجه به گذشت 8 سال از عمر انواع مواد نسوز این کوره، قصد داریم اورهال این کوره‌ها را همزمان با انجام طرح توسعه‌ای کارخانه‌های ذوب خاتون آباد، در سال 1398 انجام دهیم که از تولیدکنندگان انواع محصولات دیرگداز دعوت می‌شود که در هنگام انجام تعمیرات اساسی مذکور نسبت به بازدید از فرایند و ارائه پیشنهاد درخصوص امکان جایگزینی بخش‌هایی از مواد نسوز که امکان بومی‌سازی آن وجود دارد، پیشنهاد خود را به شرکت ملی صنایع مس ایران ارائه کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر