وزیر صمت در حاشیه بازدید از فولادمبارکه اصفهان مطرح کرد:

سیاست کلی دولت پیشگیری از خام فروشی است

عصر معدن- روز گذشته، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت، استاندار اصفهان، نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای تأمین شهرستان مبارکه ضمن دیدار با حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه از خطوط تولید این شرکت بازدید کرد.;

سیاست کلی دولت پیشگیری از خام فروشی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» رحمانی در جریان این بازدید در خصوص برنامه‌های حمایتی دولت از تولیدکنندگان داخلی گفت: سیاست اصلی، مبنی بر عدم خام فروشی در همه زمینه‌ها است؛ و در این خصوص همواره برنامه‌های راهبردی زیادی را تدوین و اجرا نموده‌ایم. تا جائیکه درزمینۀ صادرات سنگ‌آهن از 23 میلیون تن به زیر 8 میلیون رسیده‌ایم و هرسال روند کاهشی داشته‌ایم.
    وی با تأکید بر این‌که برنامه‌ها برای پیشگیری از خام فروشی به‌شدت و قوت بالا در حال پیگیری است، گفت: به‌منظور تأمین حداکثری نیاز فولادسازان داخلی برنامۀ اکتشاف، استخراج و فرآوری معادن جدید را در دستور کار قرار داده و به پیشرفت‌هایی هم دست‌یافته‌ایم و انشاء الله با این اقدامات و برنامه‌های آتی در تأمین مواد اولیه موردنیاز فولادسازان مشکلی نخواهیم داشت.
    وی با تأکید بر این‌که در کارخانه‌های فولادسازی کشور و به‌ویژه در فولاد مبارکه برای خودکفایی در صنعت فولاد و صاحب فن‌آوری شدن گام‌های مؤثری برداشته‌شده است گفت: خوشبختانه نتیجه این اقدامات به احداث و بهره‌برداری از خطوط جدید انجامیده است.

    بسیاری از ورق‌ها و محصولاتی که پیش‌ازاین وارداتی بودند، هم‌اکنون در کارخانه‌هایی نظیر فولاد مبارکه در حال تولید است
    وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با تلاش و همت همۀ مدیران و کارکنان کارخانه‌های فولادسازی کشور و ازجمله شرکت فولاد مبارکه شاهد آن هستیم که بسیاری از ورق‌ها و محصولاتی که پیش‌ازاین وارداتی بودند، در کارخانه‌هایی نظیر فولاد مبارکه در حال تولید است و کشور از این حیث خودکفا شده است.

    به نظر می‌رسد فعلاً عوارض بازدارنده باشد و تأمین مواد اولیه فولادسازان داخلی را تضمین کند
    این گزارش حاکی است، جعفر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت نیز در پاسخ به وضعیت ابلاغیه وضع عوارض بر صادرات سنگ‌آهن گفت: ابلاغیه انجام‌شده است و از اول مهرماه هم برقرارشده و ان‌شاءالله تا پایان سال همچنان پابرجاست. چنانچه تا پایان سال به توازنی رسیدیم، ممکن است از سوی دولت موردبازنگری قرار گیرد ولی فعلاً همین سیاست ابلاغ‌شده اجرا می‌شود و امیدواریم از این طریق حمایت از صنایع داخلی عملیاتی شده باشد. به نظر می‌رسد فعلاً عوارض بازدارنده باشد و تأمین مواد اولیه فولادسازان داخلی را تضمین کند و ما هم امیدواریم بخشی از مشکلات فولادسازان داخلی حل شود.

    گروه فولاد مبارکه در سال رونق تولید علی‌رغم همه محدودیت‌ها باهمت و تلاش مدیران و کارکنان خود تلاش کرده است تا نیاز صنایع پائین‌دست به محصولات فولادی را تأمین کند و اجازه ندهد که از این حیث کشور با کوچک‌ترین خللی مواجه شود.

    در جریان این بازدید حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه ضمن ارائه گزارش مبسوطی از دستاوردهای فولاد مبارکه و برنامه‌های این شرکت برای حفظ سهم 50 درصدی در تولید فولاد کشور تا افق 1404 گفت: گروه فولاد مبارکه در سال رونق تولید علی‌رغم همه محدودیت‌ها باهمت و تلاش مدیران و کارکنان خود تلاش کرده است تا نیاز صنایع پائین‌دست به محصولات فولادی را تأمین کند و اجازه ندهد که از این حیث کشور با کوچک‌ترین خللی مواجه شود.
    وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات فولاد مبارکه درزمینۀ بومی‌سازی قطعات و راهبردهای این شرکت برای این‌که کشور صاحب دانش فنی ساخت کارخانه‌های فولادسازی شود اشاره کرد و گفت: در این خصوص نیز با حمایت از تولیدکنندگان داخلی، حمایت از تسریع‌کننده‌ها و گسترش همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها به دستاوردهای خوبی نائل شده‌ایم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر