با تحقق اهداف و رشد تولید انجام شد؛

کارنامه قبولی فولاد مبارکه در پایان خرداد

عصر معدن- در ادامه روند موفقیت‌های سال ۱۴۰۱، فولاد مبارکه در سه‌ماهه اول سال جاری نیز در واحدهای احیا مستقیم با رشد ۲.۸۸ درصدی، در تولید فولاد خام با رشد ۲.۷ درصدی، در خط نورد گرم با تحقق ۱۰۷ درصدی برنامه و در خطوط تاندم نورد سرد نیز با رشد ۹.۳ درصدی، کارنامه قابل قبولی از خود برجای گذاشت و در پایان خردادماه نمره قبولی گرفت.;

کارنامه قبولی فولاد مبارکه در پایان خرداد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از فولاد مبارکه اصفهان، محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه، با اعلام این خبر تصریح کرد: استراتژی کلان فولاد مبارکه طی دو سال اخیر بر پنج اصل استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود، توسعه سرمایه‌های انسانی، تمرکز بر نوآوری و فناوری‌های نوین، توسعه کمّی و کیفی متوازن و حرکت در مسیر صنعت سبز استوار گردیده است و ثبت بالاترین رکوردها و افزایش تنوع محصولات خاص در بازه زمانی یادشده و در نهایت حفظ و تداوم این روند غرورآفرین در سه ماه ابتدایی سال جاری مؤید این است که نه‌تنها فولاد مبارکه، بلکه سایر شرکت‌های زیرمجموعه نیز به‌درستی در مسیر تعریف شده در حال حرکت هستند.

    طیب‌نیا با بیان مطلب فوق افزود: در پایان سه‌ماهه اول سال جاری خوشبختانه با همت مدیران، کارکنان پرتوان و پیمانکاران شرکت توانستیم کارنامه قابل قبولی در خردادماه از خود برجای گذاریم. به‌نحوی‌که در واحدهای احیا مستقیم، فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، نورد گرم و خطوط تاندم نورد سرد ضمن تحقق اهداف برنامه‌ریزی‌شده به رشد تولید قابل‌توجهی نسبت به مدت مشابه سال 1401 که از درخشان‌ترین سال‌های بهره‌برداری بوده است، دست یابیم.

    وی کسب موفقیت‌ها در فولاد مبارکه و تداوم این روند را حاصل شناخت کافی از چالش‌های فراروی صنعت فولاد کشور و برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری هدفمند برای حل یا عبور از این چالش‌ها، شناخت دقیق از ظرفیت‌های درون‌سازمانی، اعتقاد راسخ مدیران و کارکنان به اهداف و تعالی سازمانی، تلاش همه‌جانبه برای رشد اقتصادی و سربلندی کشور، ریسک‌پذیری و اعتماد به سرمایه‌ها و ظرفیت‌های دانشی و تخصصی داخلی کشور دانست.

    طیب‌نیا با تأکید براهمیت اصل انتخاب استراتژی صحیح برای سازمان‌ها و نقش آن در موفقیت بنگاه‌های اقتصادی گفت: بنا بر آنچه پیشگامان حوزه استراتژی مطرح می‌کنند، اگر هدف خلق استراتژی را «تحول» بدانیم، نمی‌توانیم نسبت به کیفیت اجرای آن بی‌تفاوت باشیم و این همان اصلی است که از دو سال اخیر بر فولاد مبارکه حاکم شده و با تمرکز بر نوآوری و فناوری‌های نوین و سرمایه‌گذاری در این حوزه طراحی و عملیاتی شده است.

    بنابر اظهارات مدیرعامل فولاد مبارکه، یکی از نقاط قوت بارز این شرکت به فرهنگ‌سازمانی کارکنان مربوط می‌شود؛ کارکنانی که همواره از ابتدا تا انتهای هر سال در چارچوب اهداف شرکت تمام تلاش خود را همسو با راهبردهای کلان سازمان برای عبور از چالش‌ها و استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها به کار می‌گیرند و به عبارت بهتر، باید گفت کارکنان فولاد مبارکه به اهداف کلان شرکت ایمان دارند و برای تحقق آن از هیچ کوششی مضایقه نمی‌کنند. به همین دلیل است که علی‌رغم محدودیت‌های آب و برق و گاز در فصول مختلف، شاهد تحقق اهداف و خلق رکوردها و ارزش‌های جدید در شرکت هستیم. ازاین‌رو باید اذعان داشت خلق ارزش واقعی به‌درستی در فرایند عملکرد فولاد مبارکه حاصل شده و نه‌فقط در خروجی نهایی شرکت. این فرهنگ باارزش سازمانی امروز در درون فولاد مبارکه نهادینه شده است.

    مدیریت و کارکنان از آغاز سال، عزم خود را برای تحقق شعار سال جزم کردند
    در همین زمینه، غلامرضا سلیمی، معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه نیز به تشریح موفقیت‌های اخیر شرکت طی سه ماه اول سال پرداخت و گفت: خوشبختانه از همان آغاز سال، مدیریت و کارکنان عزم خود را برای تحقق شعار سال، یعنی «مهار تورم و رشد تولید» جزم کردند.

    وی از رشد 2.88 درصد تولید آهن اسفنجی در واحدهای احیا مستقیم فولاد مبارکه نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: واحدهای احیا مستقیم 1 و 2 فولاد مبارکه درمجموع با تحقق 106 درصدی برنامه توانستند 2 میلیون و 252 هزار تن آهن اسفنجی تولید کنند.

    سلیمی افزود: در بخش فولاد خام با تولید 2 میلیون و 236 هزار تن فولاد خام و تحقق 107 درصدی برنامه، شاهد رشد 2.7 درصدی تولید فولاد خام در فولاد مبارکه نسبت به مدت مشابه سال 1401 هستیم.

    وی گفت: در نورد گرم فولاد مبارکه طی سه ماه نخست سال جاری یک‌میلیون و 483 هزار تن کلاف گرم تولید شد که این میزان تولید تحقق 108 درصدی برنامه را نشان می‌دهد.

    وی گفت: درمجموع خطوط تاندم دو و پنج‌قفسه‌ای نورد سرد فولاد مبارکه نیز طی سه ماه نخست سال جاری شاهد تولید بیش از 417 هزار تن محصول بودیم که این میزان تولید، رشد 9.3 درصدی تولید محصولات سرد در فولاد مبارکه نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

    معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه، ضمن قدردانی از تلاش همه کارکنان فولاد مبارکه در بخش‌های مختلف گفت: در سه‌ماهه اول سال جاری که با محدودیت‌های کمتری در حوزه انرژی مواجه بودیم، توانستیم بخش قابل‌قبولی از اهداف سالانه شرکت را محقق کنیم و در ادامه راه نیز با توجه به تجارب سال‌های گذشته، به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در زمان‌های محدودیت انرژی، بخش قابل‌توجهی از تعمیرات خطوط را انجام دهیم و بخش تولید را برای زمان‌های نرمال چابک‌سازی کنیم.

    وی با تأکید بر اینکه با نقش‌آفرینی فولاد مبارکه همچنان ایران درجایگاه دهم رتبه‌بندی تولیدکنندگان جهانی فولاد قرار داردخاطرنشان کرد: از ابتدای سال رویکرد فولاد مبارکه در کنار توجه به افزایش کمّی محصولات بر افزایش کیفیت و تنوع محصولات کیفی متمرکز شده است. خوشبختانه پس از تولید 14 محصول جدید در سال 1401، از ابتدای سال جاری نیز تولید چندین محصول جدید در دستور کار قرار گرفت و به توفیقات خوبی در این زمینه دست یافته‌ایم که به‌زودی اخبار آن منتشر و اطلاع‌رسانی می‌گردد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر