۱۰ میلیون تن ظرفیت فرآوری سنگ آهن در سنگان ایجاد شده است

عصر معدن- محمود نگهبان نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: اعلام کرد: تا ۵ سال پیش فقط یک کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن به ظرفیت ۲.۶ میلیون تن در سنگان فعال بود اما تاکنون ظرفیت فرآوری سنگ آهن در این ناحیه به ۱۰ میلیون تن رسیده است.;

۱۰ میلیون تن ظرفیت فرآوری سنگ آهن در سنگان ایجاد شده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، وی که در نشست مشترک شرکت های سرمایه گذار، مسئولان محلی، ‌اعضای شورای شهر خواف و رشتخوار با ایمیدرو سخن می گفت،‌ تصریح کرد: رشد ظرفیت های تولید در این ناحیه معدنی حاصل تلاش جمعی دولت و مشارکت بخش خصوصی است.
    نگهبان افزود:‌ در آینده نزدیک ارزش سرمایه گذاری شرکت های حاضر در این ناحیه معدنی به 20هزار میلیارد تومان می رسد.
    این نماینده مجلس در عین حال به بخش زیرساخت ها اشاره کرد و گفت: توسعه امور زیرساختی و بخش حمل و نقل به سرمایه گذاری مشترک دولت و بخش خصوصی نیاز دارد.
    وی یادآور شد: مجلس برای توسعه بخش حمل و نقل این منطقه ردیف بودجه اختصاص داده است.
    نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نیاز به تخصیص حقوق دولتی اخذ شده از معادن منطقه برای توسعه بخش زیرساخت سنگان داریم.
    به گفته وی، توجه به امور زیست محیطی از امور حیاتی معدنکاری در سنگان محسوب می شود.

    آماده این میزان سرمایه گذاری نبودیم
    در این نشست خیرا... خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی نیز به تغییرات ایجاد شده در سنگان اشاره کرد و گفت: منطقه به دلیل نعمات خدادادی و همچنین سرمایه گذاری های انجام شده در حال تحول و توسعه است.
    خادمی تاکید کرد: توسعه انجام شده در سنگان بیش از انتظار بوده و ما برای این میزان سرمایه گذاری آمادگی لازم را نداشتیم از همین رو بخش حمل و نقل متناسب با حجم سرمایه گذاری توسعه نیافته است.
    وی در عین حال به نیاز بخش ریلی منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: پیگیر دو خطه کردن راه آهن از مشهد تا خواف و هرات افغانستان هستیم
    معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: برآورد سرمایه گذاری جاده تربت حیدریه به سنگان نشان می دهد 300 میلیارد تومان برای اجرای این طرح، اعتبار مورد نیاز است.
    وی تاکید کرد: توسعه زیرساخت منطقه نیاز به برنامه کلان دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر