آغاز بومی‌سازی خط اسکین پاس مجتمع فولاد سبا با اتکا به توانمندی‌های داخلی کشور

عصر معدن- جلسۀ بررسی وضعیت پروژۀ توسعۀ خط نورد مجتمع فولاد سبا (خط اسکیــــن پــــــاس) با حضـــــور مدیرعامل و معاونان تکنولوژی و خرید، مشاور مدیرعامل و اعضای تیم پروژه در محل شورای معاونین برگزار شد.;

آغاز بومی‌سازی خط اسکین پاس مجتمع فولاد سبا با اتکا به توانمندی‌های داخلی کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» ، در بخش نخست این جلسه، مهدی نقوی گزارشی از اقدامات انجام‌گرفته در دو ماه اخیر و برنامه‌های تسریع این پروژه را ارائه کرد و گفت: به همین منظور هماهنگی‌های لازم با بخش‌های مختلف درون‌سازمانی نظیر امور قراردادها، ناحیۀ سبا و همچنین شرکت طرف قرارداد داخلی انجام شده است.
    در ادامه، محمد مهدی بانک مسئول پروژه گفت: فازهای مهندسی پروژه رو به اتمام است و عقد قرارداد تأمین تجهیزات برقی و مکانیک نیز وارد فاز اجرا شده است و طبق برنامه‌ریزی تا پایان امسال قراردادهای ساخت آن ابلاغ خواهد شد. علاوه بر این، قرارداد طراحی اتوماسیون و بخش برق این پروژه نیز با شرکت ایریسا در حال انجام است.
    در بخش پایانی این نشست، مدیرعامل فولاد مبارکه ضمن تشکر از اقدامات صورت‌گرفته، بر حساسیت انجام این پروژه با اتکا به توانمندی‌های داخلی تأکید کرد و گفت: اجرای اسکین پاس فولاد سبا در کنار کارهای قبل موجب تقویت و ارتقای دانش فنی شرکت در حوزۀ تکنولوژی خواهد شد.
    وی با ارائه رهنمودهایی برای اجرای هرچه بهتر و سریع‌تر این پروژه افزود: باید با همکاری تمامی بخش‌های شرکت از ظرفیت موجود برای ایجاد دانش فنی برای انجام هرچه بهتر این پروژه نهایت بهره را ببریم.
    گفتنی است پروژه بومی‌سازی خط اسکین پاس سبا با ظرفیت 300 هزار تن در سال به‌منظور افزایش سطح کیفی محصولات نهایی و ایجاد ارزش‌افزوده، به‌عنوان اولین خط تولید تمام بومی‌سازی صنعت فولاد کشور از مردادماه امسال آغاز شده و بخش اعظمی از فاز مهندسی آن به دست کارشناسان توانمند فولاد مبارکه انجام شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر