رشد شاخص‌های تاثیرگذار در رضایت مشتریان فولاد مبارکه

عصر معدن- نتایج ارزیابی‌های به عمل آمده در پایان سال ۱۳۹۶ درزمینه شاخص‌ها و معیارهای مورد ارزیابی نشان می‌دهد میزان رضایتمندی مشتریان داخلی و خارجی شرکت فولاد مبارکه نسبت به سال ۱۳۹۵ به میزان ۲ درصد افزایش داشته است.;

رشد شاخص‌های تاثیرگذار در رضایت مشتریان فولاد مبارکه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» مدیر پشتیبانی فروش و بازاریابی فولاد مبارکه ضمن تایید این خبر گفت: از آنجا که بقای هر سازمانی در گرو وجود مشتریان وفادار است، در برنامه ریزی‌های استراتژیک شرکت فولاد مبارکه منظر مشتریان به عنوان یکی از مناظر چهارگانه تابلوی استراتژی و اهداف شرکت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

    محمد تاجمیر ریاحی ادامه داد: در این منظر، استراتژی شرکت «رضایتمندی مشتریان» تعریف شده است و بر همین اساس، پیشنهاد ارزش فولاد مبارکه برای مشتریان بر مبنای ارائه محصولات با کیفیت مطلوب و پایدار، تامین پایدار و تحویل به موقع، توسعه سبد محصولات، ارائه محصولات با قیمت و شرایط پرداخت رقابتی و پاسخگویی و ارائۀ راهنمایی‌های تجاری و فنی تدوین شده است.

    وی درخصوص اهمیت سنجش میزان رضایتمندی مشتریان گفت: به منظور سنجش میزان موفقیت شرکت در تحقق این اهداف، واحد پشتیبانی فروش و بازاریابی همه ساله اقدام به نظرسنجی سیستمی از مشتریان فعال شرکت می کند و نتایج به دست آمده پس از تجزیه و تحلیل به منظور برنامه ریزی و بهبود مستمر برای واحدهای مرتبط ارسال می شود.

    وی با تاکید بر اینکه شرکت فولاد مبارکه در زمینه فعالیت های مختلف نیز روند افزایش یا تثبیت رضایت مشتریان را داشته است، افزود: میزان رضایتمندی در زمینه فعالیت لوله و پروفیل بیش از یک درصد، صنایع فلزی 2درصد و سازه‌های فلزی 3 درصد رشد داشته و این افزایش رضایت مشتریان منجر به وفاداری بیشتر مشتریان خواهد شد.

    مدیر پشتیبانی فروش و بازاریابی فولاد مبارکه از تلاش و تعهد تمامی کارکنان شرکت فولاد مبارکه به عنوان عاملی اثرگذار در کسب این موفقیت‌ها یاد و تصریح کرد: بیشتر شاخص های تأثیرگذار در رضایت مشتریان روند روبه رشدی داشته است. برخی از مهمترین این شاخص‌ها تحویل به موقع محصولات و رضایت از کیفیت محصولات است.

    وی در توضیح شاخص تحویل به موقع محصولات تصریح کرد: این شاخص در حقیقت شاخص برداشتی مرتبط با ضریب خوش قولی در تحویل محصولات است و در سال 96 رشد 6 درصدی نسبت به سال 95 داشته است. میزان رضایت مشتریان درزمینۀ فعالیت لوله و پروفیل فولادی در این شاخص 4 درصد رشد داشته و در سایر فعالیتها نیز با رشدی بیش از یک درصد همراه بوده است.

    ریاحی پیرامون رضایت از کیفیت محصولات اظهار کرد: این شاخص نیز رشد داشته؛ به نحوی که رضایت از کیفیت محصولات گرم فولاد مبارکه و محصولات رنگی به میزان 3 درصد و رضایت از کیفیت محصولات گرم سبا به میزان 5 درصد افزایش یافته است.
    او با اشاره به اینکه در سایر محصولات نیز میزان رضایتمندی مشتریان از محصولات فولاد مبارکه روندی پایدار داشته ادامه داد: در خصوص رضایت از کیفیت محصولات، میزان رضایت درزمینۀ فعالیت لوازمخانگی و ماشین آلات به میزان 6 درصد و تولیدکنندگان لوله و پروفیل به میزان 2 درصد افزایش یافته است.

    ریاحی در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: مهمترین انتظار مشتریان، پایداری و حفظ شرایط کیفی محصولات و خدمات فولاد مبارکه است که تحقق این خواسته مشتریان و بهبود مستمر آن به یقین با تعهد و تلاش همیشگی کارکنان شرکت امکانپذیر خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر