قائم مقام ایمیدرو در مجمع عمومی عادی سالانه فولاد مبارکه اعلام کرد:

تصویب اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای احیا و فعال سازی معادن کوچک

افتتاح طرح الکترود گرافیتی و فولاد سفید دشت؛ طی امسال

عصر معدن- قائم مقام ایمیدرو اعلام کرد: در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت فولاد مبارکه، ۱۰۰ میلیارد تومان برای احیا و فعال سازی معادن کوچک تصویب شد.;

تصویب اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای احیا و فعال سازی معادن کوچک
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، عباس نعیمی امروز در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت فولاد مبارکه با بیان این مطلب گفت: با توجه به تاکید رئیس جمهور به ایمیدرو بر فعال سازی معادن کوچک به دلیل ایجاد اشتغالزایی بالای این بخش، از شرکت های بزرگ از جمله مس و فولاد مبارکه خواسته ایم هر کدام 50 معدن را در حوزه خود فعال کنند.

    وی ادامه داد: این شرکت ها، مبالغ تصویب شده را به نام خود در بانک سپرده گذاری می کنند و صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی، ضمانت لازم را به معدن داران برای دریافت تسهیلات ارائه خواهد داد.
    افتتاح طرح الکترود گرافیتی و فولاد سفید دشت؛ طی امسال
    قائم مقام ایمیدرو با بیان اینکه شرکت فولاد مبارکه امسال 10 هزار میلیارد تومان طرح افتتاح می کند، اظهار داشت: این شرکت همچنین طرح های ارزشمندی همچون نورد گرم 2، فولاد سفید دشت و الکترود گرافیتی اردکان را در حال اجرا دارد.
    وی افزود: بخش ماشین کاری طرح الکترود گرافیتی در نیمه نخست امسال و پیش بینی می شود فولاد سفید دشت نیز در دهه فجر امسال افتتاح شود.
    افزایش سرمایه به میزان 45 درصد
    نعیمی با اشاره به اینکه در مجمع فولاد مبارکه، افزایش سرمایه به میزان 45 درصد از محل سود انباشته شرکت به تصویب مجمع عمومی رسید، گفت: این اقدام طی 2 ماه انجام خواهد شد. امیدواریم شرکت ها، افزایش سرمایه را در راستای الگوی تعیین شده ایمیدرو هزینه کنند تا توازن زنجیره تولید براساس چشم انداز 1404 به طور کامل ایجاد شود.
    وی ادامه داد: ارزش سهام شرکت فولاد مبارکه با افزایش سرمایه، به رتبه یک (در بورس) رسید. تداوم آن اهمیت دارد و باید با افزایش سرمایه و ارتقای ارزش بازار سهام، از این شرکت حمایت کرده و مانع سقوط رتبه شویم.
    قائم مقام ایمیدرو با بیان اینکه شرکت های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی 100 میلیارد تومان برای مقابله با ویروس کرونا کمک کردند، گفت: این کمک ها وظیفه شرعی و قانونی شرکت ها در شرایط بحران است. علاوه بر این، تخصیص 50 میلیارد تومان برای امسال از سوی فولاد مبارکه بدین منظور در مجمع تصویب شد. وی خاطرنشان کرد: همچنین، 50 میلیارد تومان برای هزینه های درمانی بازنشستگان و تخصیص 225 ریال سود نقدی به ازای هر سهم شرکت تصویب شد.
    مبارکه؛ مقاوم در برابر تحریم های شدید آمریکا
    حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در این مجمع گفت: به رغم تحریم های بسیار شدید آمریکا بر فولاد مبارکه و مشکلات تامین مواد اولیه و غیره، مجموعه این شرکت و ایمیدرو تلاش می کنند فولاد مبارکه عملکرد بهتری در تولید، بازار سرمایه و بورس داشته باشد. وی ادامه داد: همچنین این شرکت در برابر شرایط تحریم و کرونا، طرح های توسعه ای خود را متوقف نکرده و تلاش کرده با استفاده از ظرفیت متخصصان داخلی، طرح ها را به بهر برداری برساند.
    فاز 2 کنسانتره سنگان؛ آماده افتتاح
    عظیمیان با اشاره به وضعیت طرح های توسعه ای گفت: فاز نخست طرح 2.5 میلیون تنی کنسانتره سنگان با فرمان رئیس جمهور در 24 خرداد افتتاح شد و فاز دوم 5 میلیون تنی کنسانتره نیز آماده افتتاح است. وی افزود: طرح 800 هزار تنی فولاد سفید دشت نیز 82 درصد پیشرفت دارد که با بهره برداری از آن طی امسال، ظرفیت تولید این شرکت به 11 میلیون تن می رسد و سبب افزایش تولید فولاد کشور می شود. از سوی دیگر طرح الکترود گرافیتی اردکان نیز با بیش از 95 درصد پیشرفت، در مرحله افتتاح است.
    مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه درباره میزان تولید امسال گفت: این شرکت طی 3 ماهه نخست امسال، 2 میلیون و 31 هزار تن محصول تولید کرده است. رقم مدت مشابه سال گذشته، 2 میلیون و 36 هزار تن بوده است. همچنین، میزان فروش محصولات طی 3 ماهه نخست 99، حدود 2 میلیون و 22 هزار تن در حالی که در مدت مشابه سال گذشته، فروش یک میلیون و 953 هزار تن بود.
    رشد سود خالص مبارکه
    عظیمیان با اشاره میزان سود خالص شرکت فولاد مبارکه گفت: میزان سود خالص این شرکت طی 3 ماهه نخست 99، حدود 39 هزار و 109 میلیارد ریال بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته (37 هزار و 653 میلیارد ریال)، 4 درصد رشد داشته است. همچنین طی مدت مذکور، سود 187 ریالی به ازای هر سهم محقق شد.
    وی افزود: در این شرکت، طی سال 98 نسبت به سال 97، درآمدهای عملیاتی 67 درصد، سود ناخالص 52 درصد، سود عملیاتی 28 درصد و سود خالص 21 درصد بود. بنا به این گزارش، در پایان مجمع، صورت های مالی شرکت فولاد مبارکه در 22 بند و با حضور حسابرس مستقل، اعضای هیات مدیره و جمعی از سهامداران تصویب شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر