رئیس هیئت عامل ایمیدرو اعلام کرد:

ایجاد هزاران فرصت شغلی با بهره برداری از ۸ طرح توسعۀ فولاد مبارکه

عصر معدن- رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: گروه فولاد مبارکه ۸ طرح توسعه‌ای خود را با سرمایۀ ۹۰۹ میلیون یورو و ۱۰ هزار میلیارد تومان تا ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رساند. برای تحقق این مهم، طبق سیاست‌های ایمیدرو، استراتژی تأمین مالی طرح‌های توسعۀ شرکت‌های بزرگ از محل سود، در دستور کار است.;

ایجاد هزاران فرصت شغلی با بهره برداری از ۸ طرح توسعۀ فولاد مبارکه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از فولادمبارکه اصفهان، معاون وزیر صمت تصریح کرد: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در راستای راهبردهای توسعه‌ای خود، استراتژی تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای شرکت‌های معدن و صنایع معدنی از محل سود خود شرکت‌ها را آغاز کرده است.

    وی یادآور شد: هدف‌گذاری مذکور توسط این سازمان توسعه‌ای به این جهت انجام شده که کشور در شرایط محدودیت در تأمین مالی بین‌المللی (فاینانس)، نبود تسهیلات بانکی و تحریم نفت به سر می‌برد.
    رئیس هیئت عامل ایمیدرو افزود: از سال گذشته مقرر شده این مدل تأمین مالی در شرکت‌های فولاد مبارکه، ملی مس، گل‌گهر، چادرملو و فولاد خوزستان با افزایش سرمایه عملیاتی شود.
    نورد گرم شمارۀ 2 یکی از مهم‌ترین طرح‌ها
    غریب‌پور اظهار داشت: پروژۀ نورد گرم شمارۀ 2 شرکت فولاد مبارکۀ اصفهان یکی از مهم‌ترین این طرح‌ها محسوب می‌شود که تکمیل زنجیرۀ تولید آن به 7.2 میلیون تن می‌رسد.
    وی یادآور شد: آیین کلنگ‌زنی طرح فوق خردادماه امسال با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیئت عامل ایمیدرو در اصفهان برگزار شد.
    غریب‌پور در ادامه دربارۀ ارزش طرح گفت: میزان سرمایۀ موردنیاز پروژۀ نورد گرم شمارۀ 2 فولاد مبارکه  255 میلیون یورو   و 4 هزار   و  320  میلیارد تومان برآورد شده و میزان اشتغال‌زایی  آن به‌طور مستقیم هزار نفر و غیرمستقیم به 10 هزار نفر می‌رسد.
    بهره‌برداری از فاز دوم فولاد سنگان به‌زودی
    غریب‌پور همچنین گفت: احداث واحد تولید کنسانترۀ سنگ‌آهن شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان با ظرفیت 5 میلیون تن از دیــگر طــرح‌های توســـعه‌ای مبارکه محــسوب می‌شــود که فاز نخست آن (ظرفیت 2.5 میلیون تن) در خردادماه امسال با فرمان رئیس‌جمهوری افتتاح شد و فاز دوم آن به‌زودی در تابستان سال جاری راه‌اندازی می‌شود.
    وی تأکید کرد،: میزان سرمایه‌گذاری ارزی  این کارخانه 150 میلیون یورو  و   ریالی آن 750 میلیارد تومان است. اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم فولاد سنگان به ترتیب 480 و 3 هزار نفر است.
    ایجاد 4 هزار فرصت شغلی مستقیم با بهره‌برداری از واحد فولادسازی سفیددشت
    رئیس هیئت عامل ایمیدرو با اشاره به دیگر طرح‌های فولاد مبارکه، اظهار داشت: فولادسازی و ریخته‌گری تختال شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری با ظرفیت 800 هزار تن تختال نیز ازجمله طرح‌های فولادی است که در فهرست طرح‌های توسعه‌ای این فولادساز قرار دارد. بنابر اعلام مسئولان مجتمع فولاد سفیددشت، تاکنون پروژۀ فولادسازی این مجموعه 84 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و طی امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
    وی تصریح کرد: میزان سرمایه‌گذاری در واحد فولادسازی سفیددشت 95 میلیون یورو   و   ریالی آن هزار و 500 میلیارد تومان است. اشتغال‌زایی مستقیم فولادسازی سفیددشت 4 هزار نفر  و غیرمستقیم  آن 8 هزار نفر است.
    بهره‌برداری از فاز نخست الکترود گرافیتی اردکان در سال 99
    غریب‌پور همچنین به اهمیت طرح الکترود گرافیتی برای صنعت فولاد کشور اشاره کرد و گفت: خط نخست سالن ماشین‌کاری شرکت نوین الکترود اردکان در فاز اول با ظرفیت 30 هزار تن نیز امسال با سرمایه‌گذاری 85 میلیون یورو راه‌اندازی می‌شود.
    به گفتۀ وی، اشتغال‌زایی این خط 580 نفر به‌صورت مستقیم و 4 هزار نفر به‌طور غیرمستقیم است.
    وی تأکید کرد: پروژۀ الکترود گرافیتی شرکت نوین الکترود اردکان دارای بودجه‌ای در حدود 330 میلیون یورو است که فاز نخست آن در سال 99 به بهره‌برداری می‌رسد.
    سه پروژۀ توسعه‌ای در اندیمشک و هرمزگان
    غریب‌پور دربارۀ طرح‌های دیگر فولاد مبارکه اظهار داشت: احداث واحد فولادسازی و ریخته‌گری بیلت مجتمع فولاد زاگرس اندیمشک (ظرفیت 400 هزار تن بیلت)، پروژۀ افزایش ظرفیت زیرسقف از 1.5 به 2 میلیون تن تختال فولاد هرمزگان (500 هزار تن تختال) و پروژۀ احداث کارخانۀ تولید ورق عریض شرکت فولاد هرمزگان (1.2 میلیون تن پلیت) از دیگر طرح‌های توسعه‌ای فولاد مبارکه محسوب می‌شود که به ترتیب در سال‌های 99، 1401 و 1403 به بهره‌برداری می‌رسند.
    وی یادآور شد: مشارکت در طرح‌های تولید کک نفتی شرکت اروند کک ایرانیان، تولید 10 میلیون تن فولاد در منطقۀ ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس و نیز مشارکت در طرح تولید
    10 میلیون تن فولاد در منطقۀ آزاد چابهار نیز در دستور کار شرکت فولاد مبارکه قرار دارد.
    رویکرد افزایش سرمایۀ فولاد مبارکه
    وی تصریح کرد: شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان بزرگ‌ترین واحد صنعتی و فولادساز کشور از مجموعه‌هایی است که این رویکرد را طبق سیاست‌های بالادستی اجرایی کرده است. این فولادساز سال گذشته در گام نخست افزایش سرمایۀ 8 هزار میلیارد تومانی را عملیاتی کرد و امسال نیز 10 هزار میلیارد تومان دیگر را در قالب افزایش سرمایه به سرمایه‌گذاری در طرح‌های خود اختصاص خواهد داد. در این زمینه مبارکه 8 طرح توسعه‌ای در بخش‌های گندله، کنسانتره، تختال و ...، را در شمار برنامه‌های خود قرار داده که تا سال 1403 به بهره‌برداری می‌رسد

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر