تولید تختال زنگ‌نزن استنیتی توسط فولاد مبارکه برای نخستین بار

عصر معدن- فولاد مبارکه، برای نخستین بار در کشور تختال فولاد زنگ‌نزن «آستنیتی» گرید ۳۱۶ را تولید کرد.;

تولید تختال زنگ‌نزن استنیتی توسط فولاد مبارکه برای نخستین بار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، محمدعلی شفیعی رئیس فنی ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه امروز با اعلام خبر فوق، افزود: در راستای راهبرد تولید فولادهای خاص در شرکت فولاد مبارکه اصفهان، تختال فولاد زنگ‌نزن «آستنیتی» گرید 316تولید شد.

    وی ادامه داد: این موفقیت در حالی به دست آمد که تجهیزات و امکانات موجود در ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری برای تولید این نوع گریدهای پرآلیاژ طراحی نشده‌اند و کارکنان این ناحیه با همکاری واحدهای پشتیبانی، موفق به تولید تختال یکی از پرمصرف‌ترین و پرآلیاژترین گریدهای فولاد زنگ‌نزن شدند.

    وی خاطرنشان کرد: فولاد زنگ‌نزن 316 کاربرد ویژه‌ای در صنایع مختلف دارد و مقاومت به خوردگی بالایی در محیط‌های کاری کلریدی، اسیدی ملایم و آلوده دریایی دارد.

    تختال (اسلب) بیشتر برای تولید محصولات تخت فولادی، مانند کُویل یا ورق‌های فولادی استفاده می‌شود که در صنعت ماشین سازی و ماشین‌آلات سنگین کاربرد دارد.

    تولید تختال فولادهای زنگ‌نزن نخستین گام در جهت تولید ورق‌های زنگ‌نزن است و در ادامه، جهت بومی‌سازی این محصولات در کشور باید فرایندهای نورد گرم و نورد سرد برای این منظور در کشور توسعه یابند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر