ورق‌هایی با ضخامتی کمتر از ۲میلیمتر به بازار می آیند

عصر معدن- معاونت فروش و بازاریابی فولاد مبارکه اصفهان از تولید محصولی جدید در این کارخانه خبر داد.;

ورق‌هایی با ضخامتی کمتر از ۲میلیمتر به بازار می آیند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲:۰۰

    محمود اکبری در گفت و گو با «عصر معدن» با اشاره به میزان فروش هدفگذاری شده برای سال 97، اظهار کرد: برنامه فروش سال جاری فولاد مبارکه به میزان 7 میلیون و 600هزار تن است که به میزان سال گذشته 600 هزار تن با افزایش همراه شده است. همچنین قرار است از این میزان 80 درصد در بازار داخلی و 20 درصد به بازار صادراتی عرضه شود.
    وی ادامه داد: سال های گذشته به دلیل شرایط نه چندان مناسب بازار داخلی، حدود 30 الی 35 درصد محصولات صادر می شد اما امسال حدود 20درصد از محصولات صادر و 80 درصد نیاز بازار داخلی را تامین می کند زیرا ممکن است بیش از این بازار داخلی به دلیل فعالیت دیگر کارخانه های فولادی کشش نداشته باشد.
    اکبری افزود: میزان فروش گروه فولاد مبارکه نیز در مجموع حدود 9میلیون و 600هزار تن برای سال جاری هدفگذاری شده که شامل فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان، ورق خودروی شهرکرد و فولاد امیرکبیر کاشان و شرکت گالوانیزه تاراز است.
    وی تصریح کرد: بخش های دیگر گروه به غیر از فولاد هرمزگان برنامه چندانی برای صادرات ندارند. البته پیش بینی می شود میزان صادرات در سال جاری بیش از 2 میلیون و 500 هزار تن باشد.
    به گفته معاونت فروش و بازاریابی فولاد مبارکه، بازارهای جدید در قاره افریقا و امریکا در دستور کار قرار دارد که اجرایی شدن این مهم از سال گذشته آغاز شده است. البته به این بازارها صادرات داشته ایم.
    اکبری ادامه داد: از سویی دیگر ورود به بازار کشورهای اروپایی که پیش تر به آنها صادرات نداشتیم نیز در برنامه ما قرار گرفته است. در کنار این موارد بازارهای هدف در غرب کشور نیز از جمله ترکیه مقاصد صادراتی فولاد مبارکه خواهند بود.
    اکبری ادامه داد: البته بازارهای هدف براساس محصولات صادراتی تعریف می شوند، به عنوان مثال شرق آسیا بازار خوبی برای اسلب ایران است.در واقع بازار های هدف متناسب با محصولات انتخاب می شود.
    وی همچنین با اشاره به تولید محصول جدید در مبارکه، بیان کرد: برای سال جاری هدفگذاری بر آن است تا ورق هایی با ضخامت کمتر از 2 میلیمتر ( یعنی 1.8) را تولید کنیم. امیدواریم این محصول را به عنوان یک تولید انبوه داشته باشیم. البته نیاز بازار به این کالا چندان بالا نیست با این حال می توان در سال جاری با تولید این محصول، بخشی از نیاز کشور را که از محل واردات تامین می شد، فولاد مبارکه تولید کرده و در اختیار مصرف کنندگان قراردهد. امیدواریم خرداد یا تیر ماه فروش محصول با ضخامت 1.8 آغاز شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر