معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه اصفهان به «عصر معدن» گفت:

تولید فولاد را کاهش نمی‌دهیم، مصرف آب را مدیریت می‌کنیم

عصر معدن- معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه اصفهان گفت: محدودیت آب می‌تواند محدودیت تولید را به همراه داشته باشد، اما فولاد مبارکه پیشاپیش برنامه خاصی برای کاهش تولید در دستور کار ندارد.;

تولید فولاد را کاهش نمی‌دهیم، مصرف آب را مدیریت می‌کنیم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴:۰۰

    مختار بخشیان در گفت و گو با پایگاه خبری «عصر معدن» درباره اخبار منتشر شده مبنی بر برنامه‌ریزی کاهش تولید برخی محصولات شرکت‌های فولادسازی ناحیه اصفهان برای سال جاری به منظور مدیریت کمبود آب، بیان کرد: فولاد مبارکه برنامه ای برای کاهش تولید ندارد بلکه به دنبال افزایش تولید است. اما در کنار این موضوع به شدت بحث مدیریت مصرف آب را پیگیری می کنیم تا میزان آب مصرفی را کاهش دهیم.
    وی با اشاره به پروژه‌های فولاد مبارکه در زمینه مدیریت آب، اظهار کرد: فولاد مبارکه پروژه‌هایی را در این زمینه تعریف کرده است. به عنوان مثال بحث جمع آوری پساب‌های شهری اطراف فولاد مبارکه و پروژه تصفیه خانه از پروژه‌های یاد شده در زمینه کاهش مصرف آب است. 30 درصد این پروژه طی 4 ماه آینده به بهره برداری می رسد، که حدود 400 متر مکعب آب را از این طریق تامین می‌کنیم.
    به گفته بخشیان، فولاد مبارکه در زمینه پروژه‌های بازچرخانی آب نیز سرمایه گذاری هایی انجام داده است که بخشی از آنها به نتیجه رسیده است و از این طریق نیز بخشی از آب مورد نیاز تامین می‌شود.
    معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه اصفهان تاکید کرد: بدون شک محدودیت آب می تواند محدودیت تولید را به همراه داشته باشد، اما فولاد مبارکه پیشاپیش برنامه خاصی برای کاهش تولید در دستور کار ندارد.
    بخشیان تصریح کرد: همچنین در ارتباط با بحث آب کمیته ای در فولاد مبارکه تشکیل شده است تا بتواند تمام راهکارهای صرفه جویی در مصرف آب را در داخل شرکت شناسایی و اجرایی کند. البته بخشی از این اقدامات خارج از مسئولیت شرکت بوده و در میان سیاستگذاری های ملی قرار می‌گیرد. به عنوان مثال انتقال آب از جنوب کشور پروژه ملی است. اما تا جایی که در حیطه کاری شرکت است، مبارکه تلاش می کند مصرف آب را کاهش دهد.
    وی افزود: افزایش هزینه آب بر قیمت تمام شده تاثیر گذار است. اما از سویی دیگر در صورتی که کمبود آب منجر به کاهش تولید شود باز هم شاید تاثیر گذاری بر قیمت تمام شده خواهیم بود، زیرا شرکت هزینه های ثابتی دارد که باید آنها را تامین کند.
    معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه اصفهان ادامه داد: اولویت اول مبارکه تامین نیاز بازار داخل است و مازاد این نیاز راهی بازارهای صادراتی می‌شود، حال اگر تولید را کاهش دهیم ابتدا میزان صادرات را کاهش خواهیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر