در عملکرد هفت ماهه سال ۹۸؛

صادرات فولادسازان از مرز چهار میلیون تن گذشت

عصر معدن- میزان صادرات ۱۰ واحد بزرگ فولاد سازی کشور در هفت ماهه امسال به چهار میلیون و ۴۹ هزار و ۸۷۴ تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال هشت درصد رشد را نشان می‌دهد.;

صادرات فولادسازان از مرز چهار میلیون تن گذشت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، بررسی آمار واحدهای ذوب آهن و فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان، هرمزگان، آلیاژی ایران، خراسان، کاوه جنوب، صبا فولاد، بناب و چادرملو در مهرماه امسال در زمینه صادرات رقم 561 هزار و هفت تن را نشان داد که در مقایسه با ماه مشابه در سال 97 رشد 54 درصدی را ثبت کرد.
    بیشترین سهم صادرات هفت ماهه مربوط به فولاد خوزستان با یک میلیون و 83 هزار و 674 تن است، با وجود کاهش 19 درصدی نسبت به هفت ماهه پارسال، رقم 26.7 درصد از مجموع صادرات فولاد سازان را به خود اختصاص داد.
    همچنین فولاد بناب با صدور 26 هزار و 240 تن میلگرد در هفت ماهه 98 نسبت به مدت مشابه در 97 رشد یک هزار و 533 درصدی را از آن خود ساخت که بالاترین میزان رشد صادرات در بین واحد های مورد بررسی است.
    امسال وزارت صنعت، معدن و تجارت دستیابی به ظرفیت 40 میلیون تنی فولاد سازی را پیش بینی کرده و انتظار می رود 26 تا 28 میلیون تن فولاد تولید شود و از این رقم 12 میلیون تن صادر خواهد شد.
    بررسی عملکرد فولاد سازان یاد شده در هفت ماهه امسال نشان داد که فولاد خراسان در بخش صدور میلگرد با رقم 6 هزار و 925 تن نسبت به مدت مشابه در سال 97 بیشترین کاهش را با 87 درصد به خود اختصاص داد. 
    فولاد مبارکه اصفهان با صادرات 885 هزار و 397 تن در هفت ماهه امسال در مقایسه با دوره مشابه در سال 97 رشد 23 درصدی را کسب کرد و ذوب آهن هم با رقم 681 هزار و 868 تن در این مدت به رشد 12 درصد رسید.
    ایران برای چشم انداز 1404 دستیابی به ظرفیت 55 میلیون تن را هدف گذاری کرده که حدود 40 درصد تولید را برای صادرات در نظر گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر