مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان:

تامین نیاز بازار داخلی بزرگترین دستاورد فولاد مبارکه در سال ۹۶

عصر معدن- اولین گردهمایی مدیریت و کارکنان شرکت فولاد مبارکه اصفهان در سال ۱۳۹۷ با ارائه گزارش عملکرد معاونت های مختلف گروه فولاد مبارکه و سخنرانی بهرام سبحانی مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان برگزار شد.;

تامین نیاز بازار داخلی بزرگترین دستاورد فولاد مبارکه در سال ۹۶
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، بهرام سبحانی در این گردهمایی پس از استماع گزارش معاونت های این شرکت ، با تشکر از تلاش همه جانبه کارکنان گروه فولادمبارکه در دستیابی به اهداف سال 1396 گفت: سال گذشته از هر جهت برای گروه فولاد مبارکه پرخیروبرکت و افتخارآمیز بود.

    وی افزود: در سال 1397 که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نام نهاده شده است، گروه فولاد مبارکه همانند سال های قبل که در تحقق راهبردهای ایشان پیش قدم بوده است، امسال نیز با تلاش بیشتر در این مسیرگام برخواهد داشت؛ چراکه حمایت از تولید داخل موضوعی فردی و سازمانی نیست، بلکه فرایندی ملی است.
    سبحانی افزود: فولاد مبارکه تولیدکننده ورق موردنیاز بسیاری از صنایع کشور است که در پایین دست این شرکت، تولیدکننده قطعات و لوازم بیشماری هستند و در گذشته باید این اقلام از خارج از کشور وارد می شد.
    وی ادامه داد: یکی از بزرگترین دستاوردهای فولاد مبارکه در سال گذشته رسیدن به توانایی تامین بازار داخل و در عین حال ارزآوری مناسب برای کشور بود. دیگر اینکه در سال گذشته طرح های توسعه فولاد مبارکه ازجمله گندله سازی سنگان و توسعه مجتمع فولاد سبا یکی پس از دیگری به بار نشستند و گروه فولاد مبارکه را در تولید گندله موردنیاز خود و تولید هرچه بیشتر ورق های فولادی و پاسخگویی بیشتر به نیاز بازار توانمندتر ساختند و به طورکلی مسیر دستیابی به تولید 8.6  میلیون تن پیش بینی شده برای سال 96 را هموارتر نمودند.
    مدیرعامل فولاد مبارکه دستیابی به رکوردهای متوالی در اکثر نواحی زیرمجموعه شرکت را در طول سال گذشته، نشانه پویایی و شادابی نیروی انسانی گروه دانست و ضمن قدردانی از آنها تصریح کرد: سودی که فولاد مبارکه توانست در پی کسب این موفقیت ها ایجاد کند، حاصل یکدلی، اعتمادبه نفس، احساس مسئولیت، توسعه یافتگی، وفاداری کارکنان به سازمان، تصمیم گیری های آگاهانه در توسعه ها ازجمله طرح های توسعۀ گندله سازی سنگان، توسعه سبا، اجرای طرح 7.2 میلیون تن و همچنین کامل بودن زنجیره تولید در گروه فولاد مبارکه است که نتیجه آنها ایجاد توازن در تهیه و تامین مواد اولیه موردنیاز، افزایش تولید آهن اسفنجی، تولید تختال بیشتر و انواع ورقهای فولادی است.

    وی در ادامه از اجرای طرح موفقیت آمیز بومی سازی در واحد باکس آنیلینگ در فولاد مبارکه در سال گذشته به عنوان پیش درآمدی ارزشمند برای تحقق شعار سال جدید یاد کرد و گفت: در جریان انجام این طرح بزرگ، اعتماد فولاد مبارکه به توانمندی داخلی به معنی واقعی و حمایت از سازندگان ایرانی خوشبختانه نتیجه مثبت داد و نتایج ارزشمندی در راستای بومی سازی حاصل شد.

    سبحانی در همین راستا حمایت از تولیدکنندگان و تامین کنندگان داخلی را ضروری دانست و گفت: بدون شک در فولاد مبارکه این اراده هست که به هر شکل ممکن از تولید ملی حمایت کند تا از خروج ارز و منابع ایران عزیز جلوگیری کرده باشد.
    وی از افزایش بهره وری به عنوان راهکار اساسی پیشرفت روزافزون، بازدهی و افزایش سود شرکتها یاد کرد و با اشاره به اهمیت سلامت و ایمنی کارکنان گفت: در چهار اصل ماشین، منابع پولی و دارایی، نیروی انسانی و مواد اولیه باید دائما بهره وری ارتقا یابد و این یک اصل مهم در همه دنیاست که همواره مدنظر قرار داده شده است.
    او در ادامه تولید ورق های کیفی و باارزش افزوده بالا در خطوط تولید شرکت را مورد تاکید قرارداد و گفت: وقتی یک کارخانه، تولید ورق های کیفی را در دستور کار خود قرار میدهد، به طور طبیعی در همه زمینه ها از جمله دانش فنی کارکنان، به روزرسانی تجهیزات و درنهایت تولید ورقهای جدید و باارزش افزوده بالا نیز توانمندی خود را افزایش داده است که این موارد هم از دیگر رموز بقای هر سازمان است.
    مدیرعامل گروه فولاد مبارکه در ادامه از بهره برداری کنسانترۀ 5 میلیون تنی سنگان، پایان نصب و راه اندازی واحد فولادسازی فولاد سفیددشت و اجرایی شدن قراردادهای خط تولید بیلت و ورق نورد سرد این شرکت، آغاز احداث خط نورد گرم شهید خرازی و توسعۀ فولاد هرمزگان به عنوان بزرگترین طرح های توسعه فولاد مبارکه برای حفظ سهم50درصدی در تولید فولاد کشور نام برد.
    سبحانی در بخش پایانی سخنان خود گفت: گروه فولاد مبارکه در سال 1396 با رشد 15درصدی نسبت به سال 95، توانست 8 میلیون و 690هزار و 471 تن فولاد و انواع محصولات سرد و گرم خود را از طریق ریل و جاده به مقصد مشتریان ارسال کند.

    وی دستیابی به تولید 9.4  میلیون تن فولاد  هدف پیش روی فولاد مبارکه اعلام کردو گفت: امید است با همت و تلاش مدیریت و کارکنان در سال جاری به این هدف بزرگ نیز دست یابیم.

    در ادامه این گردهمایی معاونت های مختلف شرکت فولاد مبارکه در قالب یک کارگروه تخصصی،  اقدام به ارایه گزارش عملکرد بخشهای زیرمجموعه خود کردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر