مدیرعامل فولاد مبارکه مطرح کرد:

«حرکت جمعی متوازن» در دستور کار فولاد مبارکه

عصر معدن- مدیرعامل فولاد مبارکه در جلسه اختتامیه ممیزی خارجی سیستم‌های یکپارچه شرکت گفت: برنامه ممیزی خارجی استانداردهای یکپارچه مدیریتی شرکت فولاد مبارکه به پایان رسید و در نهایت با توجه به گزارش ارائه شده از سوی تیم ممیزی، همه استانداردهای مدیریتی شرکت فولاد مبارکه مجدداً تمدید شدند.;

«حرکت جمعی متوازن» در دستور کار فولاد مبارکه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» حمیدرضا عظیمیان در این جلسه ضمن قدردانی از تلاش مدیریت و کارکنان شرکت در فرایند این ممیزی گفت: جای بسی خرسندی است که فولاد مبارکه همواره در مسیر تعالی و رشد بوده است. باید این موفقیت را ارج نهیم و از آن حراست کنیم؛ چراکه امروز دشمن بیشتر از هر زمان دیگر، اقتصاد کشور را هدف قرار داده و سعی دارد با سخت کردن وضعیت معیشت مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند.
    وی فولاد مبارکه را محور اصلی تولید و توسعه فولاد کشور و پیشران بسیاری از دیگر صنایع خواند و با تأکید بر ضرورت بومی‌سازی و تأمین اقلام و تجهیزات موردنیاز شرکت از داخل کشور خاطرنشان کرد: تاریخ نشان می دهد که همواره انسان‌هایی که خواسته‌اند، توانسته‌اند؛ بنابراین باید با رفتار توأم با آگاهی و امید و با حرکت جمعی متوازن در مسیر اهداف فولاد مبارکه گام برداریم و نگذاریم در این فرایند خللی ایجاد شود.
    مدیرعامل فولاد مبارکه با تأکید بر اینکه باید انرژی خود را بر دستیابی به اهداف و اولویت‌های اصلی شرکت متمرکز کنیم تصریح کرد: یکی از راهکارهای مهم برای ادامه مسیر تعالی فولاد مبارکه این است که همۀ مدیران و کارکنان یافته‌های تیم ممیزی را بررسی و در رفع موارد در کوتاهترین زمان ممکن اقدام کنند.
    وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: مدیران و کارکنان گروه فولاد مبارکه نباید فراموش کنند که با گردش چرخ صنعت این گروه، خانواده‌های بسیاری در سراسر کشور امرارمعاش می‌کنند؛ بنابراین در این شرایط حساس باید با احساس مسئولیت بیشتری به انجام وظایف خود همت گماریم.
    ممیزی فرصتی است برای ارزیابی سیستمها و یادگیری
    در همین خصوص، منوچهر نیکفر معاون تکنولوژی شرکت نیز کسب این موفقیت ارزشمند را تبریک گفت و با اشاره به اینکه ممیزی فرصتی است برای ارزیابی سیستم‌ها و یادگیری، در تشریح این ممیزی افزود: ممیزی مذکور شامل مدیریت کیفیت، مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی، مدیریت زیست محیطی، مدیریت انرژی، مدیریت شکایات مشتریان، مدیریت رضایت مشتریان و مدیریت آموزش در قالب یک تیم هشت نفره از شرکت SGS سوئیس به مدت 74 نفر روز از تاریخ 5/08/97 تا 30/08/97 به طول انجامید.
    وی حوزه‌های تمرکز ممیزی خارجی شرکت در این دوره را مشتمل بر اطلاع رسانی، آموزش و اجرای صحیح دستورالعمل‌ها و گردشکارها، شاخص‌های فرایندی و اقدام اصلاحی (کیفیت، رضایت و ادعای مشتریان)، اهداف و برنامه‌های مرتبط با مدیریت انرژی، تحقق اهداف و پروژه‌های محیط زیستی، کالیبراسیون تجهیزات پایش و اندازه‌گیری و مدیریت ریسک (اهداف/ ایمنی و بهداشت) دانست.
    نیکفر با بیان اینکه یکی از مهمترین عوامل موفقیت شرکت فولاد مبارکه توجه و جاری سازی سیستم‌های مدیریتی است، از همۀ همکاران خواست تا در جهت اصلاح یافته‌های به دست آمده از فرایند ممیزی در زمانبندی اعلام شده مساعدت کنند تا همچنان شرکت با روند روبه‌رشد خود در مسیر تعالی سازمانی به حرکت ادامه دهد.
    نگاه سیستمی جامع و باور قلبی نیروی انسانی، فولاد مبارکه را به یک بنگاه اقتصادی توانمند مبدل کرده است
    در پایان این جلسه، سرممیز تیم از شرکت SGS گفت: فرآیند ممیزی در طول یک ماه و در موضوعات مختلفی ازجمله مدیریت کیفیت، محیط زیست، ایمنی و بهداشت، آموزش، رضایت و شکایات مشتریان و مدیریت انرژی انجام گرفت.
    محمدرضا حسینیان با تأکید بر اینکه برایند یافته‌های ممیزان نشان می دهد مجتمع فولاد مبارکه همچنان روند روبه‌رشدی داشته است، تصریح کرد: مواردی نیز دریافت و ثبت شده که البته نسبت به بزرگی فولاد مبارکه بسیار ناچیز و جزئی است.
    وی خاطرنشان کرد: مهمترین نکتۀ درخورتوجه در فرایند ارزیابی فولاد مبارکه این است که شرکت فولاد مبارکه جزو سازمان‌های سرآمد در یادگیری است و از ممیزی‌ها بیشتر از زمان لازم استفاده می کند و فرصتها را در بهبود فرایند پیدا می نماید.
    سرپرست تیم ممیزی اظهار کرد: به طورکلی نتایج بسیار خوبی از یافته های ممیزی حاصل شد که بدون شک پشتوانۀ اعتقاد قلبی مدیران و کارکنان شرکت در کسب این نتایج انکارناپذیر است. نگاه سیستمی جامع و باور قلبی نیروی انسانی، فولاد مبارکه را به بنگاه اقتصادی توانمند مبدل نموده است.
    وی سابقه ممیزی در فولاد مبارکه را 25 سال اعلام کرد و گفت:در طی این سالها دو شرکت SGS و DNV ممیزی فولاد مبارکه را بر عهده داشته‌اند.
    حسینیان با تأکید بر اینکه به طورقطع از سازمانهای بزرگ انتظار میرود که در فرایندها حرکت روبه جلویی داشته باشند، ادامه داد: در شرکت فولاد مبارکه فرایندها روند روبه رشدی داشته است. البته نباید فراموش کرد که انجام ممیزی 50 درصد به کیفیت ممیز و 50 درصد دیگر آن به همکاری ممیزی شونده بستگی دارد. در فولاد مبارکه مدیران و کارکنان نواحی در تحقق اهداف ممیزی همکاری بسیار خوبی داشتند که این امر نیز نشئت گرفته از اعتقاد قلبی آنهاست. باید اذعان داشته باشیم از دل این همکاری ها فرصت های بهبود به دست میآید که قطعاً ذینفع اصلی، خودِ سازمان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر