مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان:

فولاد مبارکه معدنکار مى شود

عصر معدن- حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان با بیان اینکه این جلسه جلسه اختصاصى فولاد است و بهتر است یک گریزى به مسائل سیاسى زد، اظهار کرد:دولت جدید امریکا با یک رویکرد جدى در اعمال فشار اقتصادى به کشور ما وارد صحنه شد و اوایل بهار گذشته از برجام خارج شد.;

فولاد مبارکه معدنکار مى شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، وى ادامه داد:صنعت فولاد کشور نیز مورد تحریم قرار گرفت و به طور مشخص در مهر ٩٧ فولاد مبارکه در بخش تحریم هایی که سرچشمه آن به حامیان تروریست باز مى گردد تحریم شد.

    به گفته عظیمیان، نتیجه این کار آن بود که حتى نمى توانستیم پاک مدارک را به مشتریان ارسال کنیم.

    وى تصریح کرد: مبارکه در ٢٧ مهر گذشته که تحریم شد، خود و طرف هاى تجارى آن چند ماهى در شوک بود و درنتیجه تنها ٦٥ درصد اهداف صادراتى ما در سال گذشته محقق شد.

    وى همچنین اشاره کرد: این روزها شاهد هستیم صنایع خودروسازى نیز با مشکلاتى همراه شده است.

    عظیمیان تصریح کرد: بررسی کرده ایم که انتظار کشور و مسئولان از مبارکه که دولت در سال هاى گذشته بیش از ١۰ میلیارد دلار در آن سرمایه گذارى کرده است بیش از آن است که در مقابل تحریم ها تضعیف شود.

    وى با اشاره به برخى آمار افزود: سال ٩٧ را با فروش داخلی و سود آورى خوب به پایان رسانده است. همچنین در ٦ ماهه اول سال ٩٨ به اندازه کل سال٩٧ فروش داخلى داشته است و بخشى از صادرات سال گذشته را جبران و تولید محصولات جدید از جمله تولید ورق گاز ترش را اجرا کرده ایم.

    وى خاطر نشان کرد: امروز ٣٨ هزار تن ورق گاز ترش تولید شده است و همچنین پروژه نورد گرم ٢ نیز در دستور کار قرار دارد.

    مدیرعامل فولاد مبارکه اضافه کرد: بدنبال آن هستیم تا از سال ٩٩ مبارکه تکنولوژى بفروشد و شاید تا ٥ سال آینده بتواند خودرا به عنوان یک تکنولوژ معرفى کند.

    وى با بیان اینکه شرکت فولاد مبارکه بیش از ١١ میلیون سهام دار در بورس دارد، افزود:فولاد مبارکه می گوید از سنگ تا رنگ را در اختیار دارد اما در سال جدید با یک چالش جدید عدم تامین مواد اولیه از جمله کنسانتره و گندله شده است. با خرید عمده سهام توسعه معادن به دنبال حل مشکل تامین سنگ آهن بودیم اما امسال این تدبیر جوابگو نبود زیرا شرکت هاى معدنى فولادساز شده و بیشتر به دنبال صادرات بودند.
    وى تاکید کرد:تدبیر امروز مبارکه آن است که خود وارد معدن شود. اصلاح چارت سازمانى هفته گذشته انجام شد و یک معاونت جدید اضافه می شود.
    عظیمیان افزود: بنده از تغییر رویکرد شرکت هاى معدنى در تامین پایدار نیاز شرکت هاى بزرگ نا امید هستم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر