تأکید مدیرعامل فولاد مبارکه بر نقش‌آفرینی هرچه بیشتر شرکت‌های زیرمجموعه

عصر معدن- هلدینگ های متیل، آتیه‌فولاد و سرمایه‌گذاری توکا‌فولاد با سوابق ارزشمند و اتکا به نیروی انسانی متخصص خود باید بتواند برای گروه فولاد مبارکه و به‌طورکلی برای صنعــــــت و اقتصــــــاد کشـــــــور بیش‌ازپیش نقش‌آفرینی کنند.;

تأکید مدیرعامل فولاد مبارکه بر نقش‌آفرینی هرچه بیشتر شرکت‌های زیرمجموعه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، این مطلب را مدیرعامل فولاد مبارکه در نشست تخصصی زنجیره توزیع محصولات فولادی، چالش‌های پیش رو و استراتژی‌های جدید که با همکاری گروه فولاد مبارکه و فولاد متیل برگزار شد، مطرح کرد.
    وی با تأکید بر این‌که گروه متیل می‌تواند با ورود به حوزه سنگ‌آهن، کنسانتره، حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای، بازار سرمایه و صادرات به‌عنوان بازویی توانمند برای فولاد مبارکه نقش‌آفرینی کند، گفت: بهترین حالت این است که شرکت سرمایه‌گذاری توکا‌فولاد، گروه‌متیل و آتیه‌فولاد بتوانند در تمامی این عرصه‌ها، فعالیت‌های خود را گسترش دهند. در حال حاضر پروژه‌های زیادی در سطح کشور مطرح است که بسیاری از سرمایه‌گذاران علاقه‌مندند با نام و اعتبار فولاد مبارکه در آن مشارکت داشته باشند.
    مدیرعامل فولاد مبارکه اظهار داشت: به خاطر داشته باشیم این انتظار جامعه است که بنگاه‌های اقتصادی بزرگ مانند فولاد مبارکه دائم به‌روز و مولد باشند درنتیجه ما باید با ورود به عرصه‌های جدید، خود را تکامل‌بخشیم.
    وی تصریح کرد: همچنان که فولاد مبارکه پا به عرصه تولید قطعات و تکنولوژ شدن گذاشته است و پیشبرد هر یک از بخش‌های نقشه راهبردی خود را با یک شرکت دانش‌بنیان و استارتاپ به اشتراک گذاشته است، شرکت‌های زیرمجموعه ازجمله گروه متیل، آتیه‌فولاد و شرکت سرمایه‌گذاری توکا‌فولاد نیز می‌توانند با استفاده از ظرفیت دانشی مذکور گام‌های تازه‌ای بردارند. به خاطر داشته باشیم شرکت‌های بزرگی نظیر پوسکو کره جنوبی هم همین راه را رفته‌اند و اکنون بعد از سال‌ها تولید فولاد می‌تواند واحدهای فولادی را خودشان طراحی و اجرا کنند. ما مطمئن هستیم این مهم برای فولاد مبارکه هم امکان‌پذیر است.
    مهندس عظیمیان از وجود متخصصین حاضر در دانشگاه‌ها، شهرک‌های علمی و تحقیقاتی، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های کشور به‌عنوان ظرفیت‌هایی ناب برای رشد و بالندگی صنعت کشور یاد کرد.
    وی ورود فولاد مبارکه به حوزه‌های مشارکت در حل بحران آب استان، توسعه ورزش و مسئولیت‌های اجتماعی را نشانه‌هایی از بلوغ شرکت دانست.
    مدیرعامل فولاد مبارکه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت مشارکت شرکت‌های زیر مجموعه در اجرای توسعه‌خاطرنشان کرد: اساسا برای شرکت‌هایی نظیر فولاد مبارکه توسعه مانند خون در رگ و عامل زنده‌بودن یک مجموعه است. توسعه‌های پیش رو در شرکت فولاد مبارکه، افزایش ظرفیت فولاد هرمزگان، تکمیل فولادسازی سفیددشت و توسعه سنگان نمونه‌هایی بارز از این فرایند هستند که انتظار می‌رود شرکت‌های زیرمجموعه فولاد مبارکه در این بازارهای بزرگ مشارکت داشته باشند.
    وی گروه فولاد مبارکه را مجموعه‌ای زنده و پویاست دانست و تصریح کرد: همچنان که دیدیم تحریم‌ها نتوانست خللی در روند تولید و سوددهی این شرکت وارد آورد. ازاین‌رو شرکت‌های متیل، آتیه‌فولاد و توکا باید در راهبردها و اقدامات اجرایی هماهنگی تنگاتنگی باهم داشته باشند و نباید دچار رقابت منفی و موازی کاری شد.
    وی خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته تلاش‌های زیادی به عمل آمد تا استارتاپ‌ها وارد فولاد مبارکه شوند و اگر در ادامه استارتاپ‌ها به متیل هم راه یابند کار بسیار خوب و ارزشمندی است.
    وی در بخش پایانی سخنان خود گفت:فعالیت اقتصادی و خلق ارزش در جامعه ایجاد نشاط و امید به همراه دارد و این درست همان چیزی است که از فولاد مبارکه و زیرمجموعه آن انتظار می‌رود. به خاطر داشته باشیم فولاد مبارکه حاصل جسارتی است که سازندگان آن در دوران جنگ به خرج داده‌اند و اکنون باید این مجموعه بیش‌ازپیش پاسخ آن جسارت و اعتماد را بدهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر