شنبه ۲۸تیرماه رقم می خورد؛

مرحله سوم تامین مالی ۱۰هزار میلیارد ریالی فولاد مبارکه در بورس کالا

عصر معدن- مرحله سوم عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد ورق گرم نوردیده شرکت فولاد مبارکه اصفهان از روز شنبه ۲۸ تیر ماه جاری به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال در بورس کالای ایران آغاز می شود که هدف از انتشار این اوراق، تأمین سرمایه در گردش شرکت فولاد مبارکه اصفهان است.;

مرحله سوم تامین مالی ۱۰هزار میلیارد ریالی فولاد مبارکه در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از کالاخبر، براساس اطلاعیه منتشر شده، انتشار این اوراق سلف در سه مرحله 10 هزار میلیارد ریالی بوده که مرحله اول تامین مالی فولاد مبارکه از طریق انتشار اوراق سلف موازی، 30 اردیبهشت ماه و مرحله دوم آن در تاریخ 14 تیرماه جاری در بورس کالای ایران با موفقیت انجام شد؛ به این ترتیب شنبه آینده مرحله آخر و سوم تامین مالی فولاد مبارکه به وسیله انتشار اوراق سلف موازی است. همچنین حجم عرضه اولیه این اوراق حدودا 20 هزار تن است به شرط آنکه ارزش اوراق از 10 هزار میلیارد ریال بیشتر نباشد؛

    بر اساس اعلام مدیریت توسعه بازار مشتقه بورس کالای ایران، مرحله سوم عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد ورق گرم نوردیده فولاد مبارکه اصفهان در نماد "عفولاد 4"  به تعداد 11 میلیون و 655 هزار و 419  قرارداد و با قیمت 857هزار و 970 ریال در هر قرارداد 10 کیلوگرمی روز شنبه 28 تیر ماه و از طریق شرکت کارگزاری بانک ملت انجام می شود.

    در این عرضه دوره پیش گشایش از ساعت 9:30 الی 10 و دوره عادی معاملات از ساعت 10 الی 12:30 خواهد بود.همچنین معاملات ثانویه آن از تاریخ 29 تیر ماه 99 آغاز شده و تا 28 تیر ماه 1400 ادامه خواهد داشت.این عرضه به روش گشایش انجام شده و دامنه نوسان قیمت در عرضه اولیه مثبت و منفی 5 درصد خواهد بود.

    در صورتی که در پایان مدت عرضه اولیه، بخشی از اوراق پذیره نویسی نشود، متعهد پذیره نویسی مکلف به خرید اوراق باقی مانده به قیمت تعیین شده در بازار است. همچنین در صورتی که در پایان مدت عرضه اولیه، هیچ بخشی از پذیره نویسی اوراق صورت نگیرد، متعهد پذیره نویسی مکلف به خرید اوراق به قیمت پایه خواهد بود.

    بر اساس این گزارش، اوراق سلف موازی استاندارد کلاف گرم نوردیده ( به همراه اختیار خرید و فروش تبعی)، با نام و قابل معامله در بورس کالای ایران بوده و هدف از انتشار این ابزار مالی، تأمین سرمایه در گردش شرکت فولاد مبارکه اصفهان است.

    قیمت خرید هر قرارداد سلف عبارتست از، قیمت دارایی پایه در عرضۀ اولیه بر مبنای میانگین آخرین قیمت های کلاف گرم نوردیده معامله شده در بورس کالای ایران و یا آخرین قیمت های منتشره نشریه پلتس با در نظر گرفتن شرایط حاکم بر بازار محاسبه خواهد شد.

    از آنجایی که عرضه اولیه به روش گشایش است و قیمت بازگشایی بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می شود ، ممکن است قیمت خرید هر قرارداد سلف متفاوت با قیمت پایه در عرضه اولیه باشد اما قیمت پایه به عنوان مبنای محاسبات قیمت اعمال در اختیار فروش تبعی، قیمت اعمال اختیار خرید تبعی و همچنین قیمت خرید بازارگردان در معاملات ثانویه قرار خواهد گرفت.

    قیمت اعمال در اختیار فروش تبعی 118.5 درصد قیمت پایه عرضه اولیه در سررسید اوراق و قیمت اعمال در اختیار خرید تبعی 119 درصد قیمت پایه عرضه اولیه در سررسید اوراق تعیین شده است. همچنین قیمت خرید بازارگردان در معاملات ثانویه قیمت پایه در عرضه اولیه به علاوه 17.5 درصد سالیانه روزشمار تعیین شده است.

    سایر مشخصات اوراق از اینجا مشاهده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر