مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران:

شرکت مس در ۱۱ ماهه سال ۹۸، فراتر از برنامه عمل کرد

عصر معدن- اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی مس گفت: شرکت ملی صنایع مس ایران تا پایان بهمن‌ماه ۱۳۹۸ موفق شد در حوزه تولید، فروش، اکتشاف و توسعه فراتر از برنامه عمل کند و با فروش بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان از آخرین تعدیل اعلام‌شده برای سال ۹۸ فراتر برود.;

شرکت مس در ۱۱ ماهه سال ۹۸، فراتر از برنامه عمل کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از مس پرس، سعدمحمدی با بیان این‌که در سال 98 تلاش شد تا پروژه‌ها با سرعت بیشتری پیشرفت داشته باشد گفت: در سال جاری بیش از 3500 میلیارد تومان طرح توسعه‌ای به اتمام رسیده است؛ ازجمله طرح افزایش ظرفیت ذوب خاتون‌آباد از 80 هزار تن به 120 هزار تن که نتیجه آن رسیدن ظرفیت ذوب کشور به 400 هزار تن مس آندی برای اولین بار در کشور شد.

    وی افزود: همچنین در سال جاری واحد تولید اسیدسولفوریک سرچشمه با اهداف کاملاً محیط زیستی راه‌اندازی و افتتاح شد و واحد تولید اسیدسولفوریک خاتون‌آباد در مراحل پایانی قرار دارد و تا پایان سال بهره‌برداری خواهد شد.
    به گفته سعدمحمدی طرح  کارخانه اکسیژن و انبار کنسانتره و طرح ذخیره‌سازی اسیدسولفوریک در بندرعباس نیز آماده افتتاح است.

    مدیرعامل شرکت مس با بیان این‌که شرکت مس در سال رونق تولید در کنار تولید حداکثری از اجرای طرح‌های توسعه‌ای غافل نشد گفت: برنامه ما در سال 99 افزایش تولید است و برای این منظور طرح کارخانه 150 هزار تنی کنسانتره درآلو روند خوبی را طی می‌کند و کارخانه 150 هزار تنی کنسانتره دره زار نیز در حال اجراست.

    وی با بیان اینکه در فاز سه تغلیظ سونگون با ظرفیت 150 هزار تن کنسانتره تا پایان تیرماه سال 99 سه میلیون مترمکعب تسطیح و خاک‌برداری عملیاتی خواهد شد، اظهار داشت: همچنین طرح‌های جدید برای احداث کارخانه‌های کنسانتره فاز 2 میدوک در شهربابک، فاز سه سرچشمه و راه‌اندازی کارخانه فرآوری سرباره‌ها در سرچشمه در دستور کار قرار دارد تا حجم قابل‌توجهی از سرباره‌هایی که دپو شده به‌عنوان خوراک برای تولید استفاده شود.

    سعدمحمدی ادامه داد: همچنین طرح‌های تکمیل چرخه تولید در مجتمع مس سونگون در حال طی کردن مراحل پایانی برای انتخاب پیمانکار و ورود به فاز اجرایی است.
    سعدمحمدی در ادامه با بیان این‌که شرکت مس از تمام جوانب در حال طی کردن مسیر خوبی است گفت: شرکت مس تاکنون موفق شده است تا بیش از 20 هزار میلیارد تومان فروش را به ثبت برساند. در آخرین پیش‌بینی که اعلام کردیم هدف‌گذاری ما در حدود 19 هزار و 700 میلیارد تومان بوده است، عملکرد ما تاکنون از تمام تعدیل‌هایی که اعلام کردیم فراتر رفته و ماه پایانی سال را نیز داریم.
    سعد محمدی گفت: در بخش تولید خوب عمل کردیم و برای اولین بار حجم فروش ما از تولید فراتر رفته است و انتظار داریم گزارش پایان دوره ما رکوردهای خوبی را گزارش دهد.

    شرایط مس خوب است
    مدیرعامل شرکت مس در خصوص روند رشد ارزش سهام نیز گفت: خوشبختانه شرایط سهام مس خوب است و ارزش بازار ما از 30 هزار میلیارد تومان به بیش از 70 هزار میلیارد تومان افزایش داشته است و بازدهی خوبی نصیب سهامداران شده است و با توجه به برنامه‌های عملیاتی که در دست اجرا داریم شرایط مس بهتر نیز خواهد شد.
    وی در خصوص نوسانات قیمت سهام متأثر از نوسانات قیمت مس در بازارهای جهانی در اثر شیوع کرونا ویروس گفت: طبعاً قیمت مس در محدوده‌های فعلی نخواهد ماند و با عادی شدن شرایط افزایش تقاضا و رشد قیمت مس را شاهد خواهیم بود.
    سعدمحمدی بیان کرد: گاهی اوقات سهامداران نیز متأثر از نوسانات قیمت مس حساسیت‌هایی را نشان می‌دهند اما وضعیت ملی مس خوب است و ما نگرانی خاصی از شرایط و عملکرد شرکت نداریم و برای پیشبرد اهداف تعریف‌شده گام برمی‌داریم.
    او ادامه داد: در حال بودجه‌ریزی برای سال مالی 99 هستیم و شرایط مناسب است چه به لحاظ اکتشاف، تولید، فروش و اجرای طرح‌های توسعه‌ای حتی در برنامه‌های ورزشی و احداث ورزشگاه نیز در شرایط خوبی هستیم.
    سعد محمدی گفت: در تلاشیم برای سال آتی همه رکوردهای سال جاری را ارتقا دهیم در همه زمینه‌ها ازجمله تولید، اکتشاف و فروش.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر