مدیرعامل شرکت مس عملکرد شش‌ماهه شرکت را تشریح کرد:

رشد همه‌جانبه در صنعت مس ایران/ رشد ۲۳۰درصدی فروش شرکت مس نسبت به مدت مشابه سال گذشته

عصر معدن- مدیرعامل شرکت مس به تشریح عملکرد شش‌ماهه شرکت مس پرداخت و گفت: با یک برنامه‌ریزی دقیق و با حمایت وزارت صمت، ایمیدرو و کارکنان شرکت ملی صنایع مس ایران موفق به خلق رکوردهای تولید و فروش شدیم.;

رشد همه‌جانبه در صنعت مس ایران/ رشد ۲۳۰درصدی فروش شرکت مس نسبت به مدت مشابه سال گذشته
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از مس پرس، به گفته اردشیر سعد محمدی عملکرد شرکت مس در شش‌ماهه نخست 98 نشان دهنده این است که تولید کاتد شرکت مس رشد 26درصدی نسبت به برنامه و فروش رشد 230درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است. همچنین در این بازه زمانی سهام شرکت مس بازدهی 38 درصدی نصیب سهامداران کرده است و فعالیت‌های اکتشافی شرکت از رشد 22 درصدی نسبت به برنامه برخوردار شده است.

    مدیرعامل شرکت مس با اعلام این خبر گفت: در شش‌ماهه نخست امسال تولید کاتد با رشد 26درصدی و تولید 27 هزار تن بیشتر از برنامه به 132هزار و 424 تن رسید که بالاترین تولید محصول مس کاتدی از ابتدای راه‌اندازی تاکنون بوده است.

    مدیرعامل شرکت مس با اعلام این خبر و با بیان این‌که تولید آند هم رشد 25 درصدی نسبت به برنامه تجربه کرد گفت: تولید آند در شش‌ماهه نخست امسال به رکورد بی‌نظیر 163 هزار 480 تن رسید که این مهم با وجود خاموشی کوره ذوب خاتون‌آباد محقق شد.

    سعد محمدی با اعلام این‌که آمارهای تولیدی شرکت مس نشان دهنده رشد 5 درصدی تولید مس محتوی معدنی در پایان شش‌ماهه نخست 98 است اظهار داشت: تولید این محصول هم در این بازه زمانی به رقم خوب 151 هزار تن رسید که 7 هزار تن بیشتر از برنامه بوده است.
    به گفته مدیرعامل شرکت مس آمار استخراج و تولید سنگ سولفور هم تا پایان شش‌ماهه نخست امسال به ترتیب رشد 3 و 4 درصدی داشته است. مضاف بر این‌که تولید کنسانتره مس هم در این بازه زمانی به رقم 593 هزار 700 تن رسید که نسبت به برنامه رشد 5درصدی داشته است.

    رشد 276درصدی فروش خارجی شرکت مس
    سعد محمدی در ادامه به عملکرد خوب شرکت مس در حوزه فروش اشاره کرد و گفت: به‌رغم تحریم‌ها و گمانه‌هایی که در خصوص توقف صادرات شرکت‌های معدنی مطرح بود ولی با برنامه‌ریزی مناسب و دقیق توانستیم برنامه‌های صادراتی شش‌ماهه نخست را به ثمر برسانیم.
    وی با بیان این‌که فروش شرکت مس نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 230درصدی داشته است افزود:  مجموع فروش شرکت مس در شش‌ماهه نخست امسال به بیش از 10 هزار میلیارد تومان رسید که بیش از فروش شرکت در مدت مشابه سال گذشته بوده است.
    مدیرعامل شرکت مس با بیان این‌که مجموع وزنی فروش داخلی شرکت در این بازه زمانی 304 هزار تن و مجموع وزنی فروش خارجی شرکت 167 هزار تن بوده است گفت: مقایسه درآمد حاصله از فروش داخلی و خارجی محصولات شرکت مس نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیان‌گر این است که درآمد شرکت مس از محل داخل و خارج به ترتیب رشد 206 و 276 درصدی داشته است.

    بازدهی 38درصدی سهام شرکت مس
    مدیرعامل شرکت مس با اشاره به بازدهی مثبت 2038 درصدی سهام طی 14 سال گذشته گفت: بازدهی سهام شرکت ملی صنایع مس ایران در سال جاری 38 درصد بوده است که این مهم به‌رغم کاهش 11 درصدی قیمت جهانی مس به دست آمده است.
    وی با بیان این‌که شاخص کل بورس در این بازه زمانی 69درصد بوده است افزود: مقایسه بازدهی بازار مس با سایر بازارها نشان دهنده این است که سکه و سود بانکی 10 درصد، دلار 12 درصد و انس طلا 16 درصد بوده است.
    سعد محمدی با اشاره به این‌که بازدهی سالیانه سهام شرکت از بدو پذیرش در بورس حدود 146 درصد در سال بوده است اظهار داشت: همچنین مقایسه عملکرد بازدهی 6 ماهه شرکت‌های اصلی هم‌گروه با شرکت مس در بازار بورس و اوراق بهادر بیان‌گر این است که بازدهی ملی مس  از ذوب‌آهن با بازدهی 35درصدی، فولاد مبارکه با بازدهی 33درصدی و فولاد خوزستان با بازدهی 23درصدی بیشتر بوده است.
    وی ادامه داد: در 31 شهریورماه سال جاری ارزش بازار سهام شرکت به رقم 405.132 میلیارد ریال رسید که بالاترین رقم ارزش بازار شرکت در تاریخ شرکت مس از بدو پذیرش

    در بورس در سال 1385 تاکنون بوده است
    به گفته سعدمحمدی شرکت ملی صنایع مس ایران در این بازه زمانی و بر اساس گزارش سازمان بورس  در بین شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار ، ازلحاظ ارزش بازار رتبه سوم و ازلحاظ ارزش اسمی سرمایه رتبه ششم را کسب کرده است.

    رشد 22درصدی فعالیت‌های اکتشافی
    مدیرعامل شرکت مس با اشاره به فعالیت‌های اکتشافی شرکت مس گفت: همانطور که قبلا اعلام کردم شرکت مس هیچ‌گونه خط قرمزی برای اکتشاف ندارد و آمار عملکرد اکتشافی شرکت مس ثابت‌کننده این موضوع است که تا پایان شش‌ماهه نخست 98 پیشرفت فعالیت‌های اکتشافی رشد 22درصدی نسبت به برنامه داشته است.
    وی افزود: در این بازه زمانی در 10هزار 482 کیلومترمربع، مطالعات ناحیه‌ای در پهنه‌های اکتشافی انجام شده است و در 12 هزار 900 کیلومتر مطالعات تفصیلی-تکمیلی پهنه‌های اکتشافی صورت پذیرفته است.
    سعد محمدی با اعلام این‌که تا پایان شش‌ماهه نخست امسال عملیات حفاری در 35 هزار 967 متر انجام شده است بیان کرد: خوشبختانه با فعالیت‌های اکتشافی که تاکنون صورت گرفته است به ذخایر خوبی دسترسی پیدا کردیم و موفق شدیم با افزایش ذخایر رتبه هشتم خود را در جهان در ارتباط با میزان ذخایر حفظ کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر