به مناسبت هفته دولت اعلام شد:

تکمیل فرآیند سبز صنعت مس با راه اندازی اسید سولفوریک خاتون آباد

عصر معدن- مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از تکمیل فرآیند سبز شدن صنعت مس با بهره برداری از طرح اسید سولفوریک خاتون آباد طی سال جاری خبر داد.;

تکمیل فرآیند سبز صنعت مس با راه اندازی اسید سولفوریک خاتون آباد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، اردشیر سعد محمدی افزود: با اجرای طرح توسعه ذوب خاتون‌آباد از 80 هزار تن به 120 هزار تن و همچنین اجرای طرح اسید سولفوریک خاتون‌آباد به ظرفیت 600 هزار تن در سال، صنعت مس به یک صنعت سبز تبدیل می‌شود.

    وی با بیان اینکه فرایند توسعه در حوزه ذوب با تغییر نوع تکنولوژی الزامات محیط زیستی را محقق می‌کند گفت: تیم مدیریتی شرکت مس در طول سال‌های گذشته اصلاحات اساسی در فرایند ذوب خاتون‌آباد ایجاد کردند تا غبار "خروجی الکتروفیلتر درایر و فلش" را به سطح استانداردهای محیط زیست کشور برسانند و در این امر هم موفق بودند.

    مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران افزود: شرایط فعلی شرکت مس در حوزه آب‌و خاک و رعایت صد درصدی الزامات محیط زیستی در این حوزه‌ها بالاتر از حد انتظار است.

    سعدمحمدی گفت: به‌ طوری‌که میانگین مصرف آب در فرایند تولید در شرکت مس از استانداردهای جهانی پایین‌تر است و حتی در حوزه تیکنرها به دانش بومی‌ هم دست پیدا کردیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر