به دنبال ارتقای ارزش افزوده زنجیره محصولات مسی هستیم

عصر معدن- غلامرضا ملاطاهری معاون طرح و برنامه‌ریزی ‌راهبردی شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: به دنبال این هستیم که با توسعه محصولات سبد مس زنجیره ارزش افزوده مس را ارتقا دهیم که این مسیر از مرکز نوآوری و صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی (‏CVC‏) می‌گذرد.;

به دنبال ارتقای ارزش افزوده زنجیره محصولات مسی هستیم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از مس پرس، معاون طرح و برنامه‌ریزی ‌راهبردی شرکت مس در حاشیه بازدید از دبیرخانه رویداد ملی توسعه صنایع پایین‌دستی مس در مرکز نوآوری شهید ستاری رفسنجان اظهار کرد: صنعت مس در زمینه نوآوری و فناوری ابتدای راه است و شرکت ملی صنایع مس ایران با ابتکار راه‌اندازی مرکز نوآوری شهید ستاری و تأسیس صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر شرکتی (‏CVC‏) به عنوان سومین صندوق سرمایه‌گذاری کشور  می‌تواند به توسعه فناوری در حوزه صنعت مس کمک کند.

    وی افزود: با تمام قدرت از توسعه مرکز نوآوری  حمایت می‌کنیم و امیدواریم بابرگزاری رویدادهای ملی در این مرکز بتوانیم ایدهها و شرکت‌های دانش بنیان را تا رسیدن به محصول دانش بنیان و مرحله تجاری‌سازی مورد حمایت قرار دهیم.
    ملاطاهری بیان کرد: خوشبختانه برنامه‌های ریسیوچ در این رویداد ملی توسعه صنایع پایین دستی مس دیده شده که می‌تواند در معرفی ایده ها به شرکت های دانش بنیان ِ شرکت کننده کمک کند و شرکت‌کنندگان می توانند فناوری‌های منتج به محصولات مورد نیاز را شناسایی و از رفرنس‌های خارجی استفاده کنند و در نهایت ما نیز کمک حال آنها و حمایتگرشان خواهیم بود.
    وی ادامه داد: ایدهها و شرکت‌های دانش بنیانی که در این رویداد ملی ورود کنند در مرکز نوآوری فضای دسترسی در اختیارشان قرار خواهد گرفت و ما می توانیم آن ها را مورد شتابدهی قرار دهیم تا زودتر به محصول برسند و این فرصت خوبی است که می‌توانند در قالب مشارکت و تأسیس شرکت به سودآوری برسند که منفعت آن به خودشان، شرکت مس و جامعه هم می رسد.
    بر اساس این گزارش، در ابتدای برنامه بازدید معاون طرح و برنامه و بودجه شرکت ملی صنایع مس ایران از مرکز نوآوری شهید ستاری رفسنجان، روح الله ابوالهادی دبیر رویداد ملی توسعه صنایع پایین دستی مس و مدیر مرکز نوآوری شهید ستاری گزارشی از اقدامات انجام شده در برگزاری این رویداد بیان کرد.
    روح الله ابوالهادی اظهار کرد: یکی از موضوعات مغفول مانده در منطقه و مرتبط با صنعت مس، صنایع پایین دستی مس است که با رونق این حوزه می تواند در اشتغالزایی، ارزش افزوده و اقتصاد کشور اثرگذار باشد و به رفع مشکلات کمک کند.
    وی افزود: از اهمیت دیگر صنایع پایین دستی مس می توان به جلوگیری از خام فروشی اشاره کرد.
    ابوالهادی خاطرنشان کرد: این رویداد در هفت حوزه تخصصی شامل ساختمان، مخابرات و الکترونیک، زیرساخت، حوزه شیمیایی، حمل و نقل، انرژی های نو و صنایع غیر الکتریکی طراحی و بخش بندی شده و دلیل این کار هم برقراری ارتباط مستقیم و تخصصی با مخاطبان و صاحبان فناوری در حوزه خاص خودشان در سراسر کشور  است.
    در جریان این بازدید، همچنین حسین محققی مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان بر اهمیت برگزاری این رویداد تاکید کرد و افزود: همه توان و حمایت خود را در برگزاری این رویداد مهم به‌کار خواهیم برد.
    مهندس حسین محققی بیان کرد: این رویداد می‌تواند نقش بسزایی در شناسایی و شکوفایی ایده‌های برتر و ارتباط مؤثر بین اساتید دانشگاه‌ها، نخبگان و دانشجویان داشته باشد.
    وی ادامه داد: مجتمع مس سرچشمه رفسنجان از زمان شروع بکار مرکز نوآوری شهید ستاری اقدامات موثری در راستای حمایت از ایده‌ها و کسب و کارهای نو داشته و برگزاری این رویداد نیز کمک زیادی به شناسایی نیازهای صنعت بزرگ مس  خواهد کرد.
    مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان همچنین به اخذ مجوز فعالیت صندوق cvc اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی این صندوق می‌تواند گامی بلندی در راستای ایجاد و توسعه بنگاه های کوچک و متوسط (SME) و در نتیجه اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی منطقه باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر