مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران:

رتبه جهانی ایران در حوزه مس را ارتقا می‌دهیم

عصر معدن- مدیرعامل شرکت ملی صنایع ملی مس ایران از انجام اکتشافات جدید جهت فزایش ذخایر مس کشور خبر داد.;

رتبه جهانی ایران در حوزه مس را ارتقا می‌دهیم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳:۰۰

    اردشیر سعدمحمدی در گفت و گو با «عصرمعدن» با اشاره به طرح های این شرکت بیان کرد: برای اولین بار در کشور برای سال 1399 برنامه ریزی کرده ایم که از 300 هزار تن تولید مس کاتدی در کشور عبور کنیم. امیدوارهستیم با سرمایه گذاری هایی که انجام می شود بتوانیم این هدف را محقق کنیم. در این زمینه با آغوش باز پذیرای هرگونه مشارکت و سرمایه گذاری هستیم تا بتوانیم شاهد ارتقای جدی صنعت مس باشیم.

    وی با اشاره به صادرات بیان کرد: کیفیت ASTAR- LME  که بازار جهانی مس را از نظر قیمتی تعیین می کند 99.99 است. این درحالی است که پایین ترین کیفیت مس تولیدی در ایران 99.997 است. این موضوع بدان معنی است که ای کیفیت مس تولیدی ایران در صنایع هایتک و نانو مورد استفاده قرار می گیرد درنتیجه به هر میزان تولیدات خود را افزایش دهیم بازارهای جهانی  رغبت خوبی برای خرید این کیفیت از مس در نقاط مختلف جهان خواهند داشت.
    سعدمحمدی تصریح کرد: ما حدود 1.5 درصد از تولید جهانی را در اختیار داریم اما میزان ذخایر ما 4.15درصد است درنتیجه افزایش ظرفیت یک ضرورت اقتصادی برای این مجموعه است که خوشبختانه برای آن برنامه ریزی داشته ایم. در همین زمینه کشورهای بزرگی مانند شیلی و پرو در صدر تولیدکنندگان جهان قرار داشته و میزان ذخایر آنها بسیار بالا است.

    وی ادامه داد: خوشبختانه توانستیم میزان ذخایر خود را به 34.5 میلیون تن مس خالص ارتقا داده و رتبه هشتم جهان از نظر ذخایر را به خود اختصاص دهیم. امیدوارهستیم  با برنامه ریزی های صورت گرفته طی سال های آینده بتوانیم 2 میلیارد تن ذخایر با عیار 0.4 درصد جدید را به ذخایر مس اضافه کرده و بتوانیم علاوه بر ارتقا رتبه جهانی میزان ظرفیت تولید را افزایش دهیم.

    مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به اشتغالزایی حوزه مس در کشور، اضافه کرد: خوشبختانه امروز در شرکت ملی صنایع مس ایران بیش از 20هزار نفر مستقیم فعال هستند که میزان غیرمستقیم آن 5 برابر این عدد است اما به صورت جدی در استان های سیستان و بلوچستان، یزد و خراسان رضوی به دنبال اکتشافات جدید هستیم تا بتوانیم معادن را فعال کرده و به این میزلن اشتغال اضافه کنیم.

    به گفته وی، در حال حاضر کرمان و آذربایجان شری دو استان اصلی برای تولیدات مس در کشور محسوب می شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر