ثبت رکورد تولید کاتد، آند، کنسانتره مس و مولیبدن توسط شرکت مس

عصر معدن- تولید کاتد شرکت مس برای نخستین بار در تاریخ شرکت مس به ۲۵۰ هزار و ۱۳۳ تن طی سال ۹۸ رسید و همچنین طی این مدت تولید کنسانتره مس نیز برای نخستین بار از یک میلیون و ۱۸۰ هزار تن فراتر رفت.;

ثبت رکورد تولید کاتد، آند، کنسانتره مس و مولیبدن توسط شرکت مس
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایمیدرو، مجموع تولید کاتد شرکت در سال 1398 به میزان 250 هزار و 133 تن بوده که بالاترین میزان تولید تاریخ شرکت محسوب می شود.

    همچنین آند تولیدی ذوب مس سرچشمه به میزان 240 هزار و 30 تن به عنوان رکورد تولید از ابتدای راه اندازی این کارخانه بوده و مجموع آند تولیدی کل شرکت در سال 98 به میزان 304 هزار و 446 تن بوده است.
    از سوی دیگر، در حوزه تولید کنسانتره مولیبدن نیز توسط این شرکت رکورد زده شد و در سال 98 رکورد تولید 8 هزار و 210 تن کنسانتره مولیبدن به عنوان بیشترین تولید شرکت به ثبت رسید.
    افزایش صادرات در اوج تحریم
    همچنین در سال گذشته و به‌ رغم تحریم‌های سخت و سخت‌ترین شرایط مبادلات بین‌المللی، این شرکت موفق به ثبت بیش از یک میلیارد دلار صادرات شد که در مقایسه با سال 97 رشد بیش از دو برابری صادرات را شاهد بودیم.

    رکورد فروش
    این گزارش می افزاید، هرچند قیمت جهانی مس نسبت به مدت مشابه سال 97 کاهش چشمگیری داشت؛ اما میزان فروش شرکت مس در سال 98 نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، افزایشی بیش از 125 درصدی داشته است.
    با این وجود شرکت مس توانست رکورد فروش را در صادرات مس کاتد سال گذشته ارتقا بدهد که در تاریخ شرکت مس بی‌سابقه بود. این شرکت فروش 104 هزار تن کاتد را تجربه کرد و در سال 1398 موفق به صادرات 116 هزار و 500 تن شد که موفقیت چشمگیری محسوب می‌شود.

    دستیابی به بالاترین رقم تاریخی ارزش بازار
    بنابر این گزارش، از سوی دیگر سهام مس تحت تأثیر عملکرد مناسب شرکت مس، سال پربازدهی را تجربه کرد؛ به‌طوری‌که ارزش بازار شرکت مس از 30 هزار میلیارد تومان به بیش از 72 هزار میلیارد تومان رسید. دستیابی به ارزش بازار به رقم بیش از 72 هزار میلیارد تومان بالاترین رقم تاریخی ارزش بازار این شرکت محسوب می شود.
    بازدهی بیش از 2632 درصدی سهام شرکت مس از بدو پذیرش در بورس در سال 85 تأییدکننده این موضوع است که این سهم حتی در مواقعی که قیمت جهانی مس با کاهش شدید نیز روبه‌رو بوده، سودآوری خود را حفظ کرده است.
    همچنین در سال گذشته، سهام شرکت ملی صنایع مس ایران بازدهی 143 درصدی را با وجود کاهش قیمت جهانی مس نصیب سهامدارانش کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر