مدیرعامل شرکت ملی مس ایران خبر داد:

برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت تولید مس تا ۴۰۰ هزار تن

عصر معدن- مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از برنامه افزایش ظرفیت تولید مس تا ۴۰۰ هزار تن خبر داد. وی همچنین تولید بیش از ۲۶۰ هزا تن کاتد را از برنامه های سال جاری شرکت مس اعلام کرد.;

برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت تولید مس تا ۴۰۰ هزار تن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، اردشیر سعدمحمدی افزود: تولید مس کاتد سال گذشته از مرز 245 هزار تن برای اولین بار در کشور عبور کرد. امیدواریم در سال 98 که به دستور مقام معظم رهبری سال رونق تولید نام‌گذاری شده است، میزان تولید را به بالای 260 هزار تن کاتد برسانیم.

    وی افزود: برای اینکه بتوانیم برای صنایع پایین‌دستی کاتد تولید کنیم برنامه‌ریزی داریم تا سرمایه‌گذاری‌های جدیدی را فراهم کنیم.

    مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران همچنین از برنامه افزایش ظرفیت تولید مس تا 400 هزار تن خبر داد و گفت: امیدواریم در تولید از معادن، توازن را برقرار کنیم و معادن جدید را به تولید وارد کنیم تا ظرفیت تولید کنسانتره در آینده افزایش یابد.

    سعد محمدی درباره میزان ذخایر مس در کشور هم گفت: میزان ذخایر اثبات‌شده این ماده معدنی هم‌اکنون بیش از 22 میلیون تن مس خالص است و اگر تولید مس را 250 هزار تن در سال بدانیم در واقع تا 40 سال آینده می‌توانیم تولید داشته باشیم، اما با اکتشاف جدید امیدواریم که میزان ذخایر داخلی کشور به طور قابل ملاحظه ای افزایش یابد.


    وی با تاکید بر آموزش هدفمند در شرکت ملی مس ایران گفت: امیدواریم بتوانیم تکنیک‌های روز را به لحاظ فنی در ساختار کارخانه و تولیدات فراهم کنیم و با این شرایط بتوانیم بهره ‌وری بیشتری را در شرکت ایجاد کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر