بومی‌سازی ۹۰درصد قطعات سایشی کارخانه تغلیظ سونگون

عصر معدن- اصغر باقریان مدیر امور کارخانجات تغلیظ مجتمع مس سونگون گفت: با تکیه بر توان داخلی و در راستای حمایت از تولید داخل و افزایش تاب‌آوری سیستم در شرایط تحریم، تا کنون حدود ۹۰ درصد از قطعات مصرفی سایشی کارخانه‌های تغلیظ سونگون بومی‌سازی شده است.;

بومی‌سازی ۹۰درصد قطعات سایشی کارخانه تغلیظ سونگون
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از مس پرس، مدیر کارخانجات تغلیظ مس و مولیبدن مجتمع مس سونگون با اعلام این خبر گفت: عمده قطعات سایشی کارخانه‌ها شامل لاینر‌های فلزی و لاستیکی آسیاها و کلیه قطعات سایشی پمپ‌ها مثل پوسته، پروانه، ورودی پمپ و ... با تکیه بر توان فنی شرکت‌های داخلی و حمایت شرکت مس بومی‌سازی شده است.
    وی افزود: همچنین در تلاش هستیم با بروز‌رسانی تجهیزات و قطعات یدکی، آنها را در اختیار سازندگان معتبر قرار دهیم که این بروز‌رسانی، نوسازی تجهیزات کارخانه و بومی‌سازی نقش مهمی در کاهش قیمت تمام‌شده خواهد داشت.
    مدیر کارخانجات تغلیظ مس و مولیبدن مجتمع مس سونگون در ادامه با اشاره به سایر اقدامات انجام گرفته در خصوص کاهش قیمت تمام‌شده محصول در مجتمع سونگون اظهار داشت: مهم‌ترین مؤلفه‌های قیمت تمام‌شده محصول تولیدی مواد مصرفی شامل گلوله‌ها، مواد شیمیایی و قطعات یدکی می‌باشند.
    باقریان با اشاره به نقش مهم مواد شیمیایی در فرایند تولید گفت: با توجه به اینکه اغلب مواد شیمیایی مصرفی، خارجی و وارداتی هستند ازاین‌رو در جهت بومی‌سازی و کاهش وابستگی، پروژه هایی با چندین شرکت دانش‌بنیان در زمینه ساخت مواد شیمیایی در جریان است.
    به گفته مدیر کارخانجات تغلیظ مس و مولیبدن مجتمع سونگون درنتیجه همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان نمونه‌هایی از این مواد تولیدشده است که هم‌اکنون در حال تست آنها هستیم و درصورتی‌که نتایج مثبت باشد با این‌ شرکت‌ها وارد همکاری خواهیم شد.
    وی تصریح کرد: همچنین در زمینه بهینه‌سازی مصرف مواد شیمیایی، چندین پروژه تحقیقاتی با همکاری امور تحقیق و توسعه شرکت مس در حال انجام است که به ثمر نشستن آنها سهم قابل‌ملاحظه‌ای در کاهش قیمت تمام‌شده محصول خواهد داشت.
    باقریان افزود: در زمینه افزایش کیفیت گلوله‌های مصرفی نیز پروژه مشترکی با پارک علم و فناوری آستان آذربایجان شرقی در جریان است تا ضمن بهینه‌سازی مصرف گلوله و افزایش کیفیت آنها، درنهایت سهم هزینه گلوله‌های مصرفی در قیمت تمام‌شده کاهش یابد.
    وی ادامه داد: علاوه بر موارد فوق در حال حاضر، مهم‌ترین راهکار جهت کاهش قیمت تمام‌شده محصول، افزایش ظرفیت خوراک ورودی به کارخانه تغلیظ و درنهایت افزایش تولید کنسانتره مس و مولیبدن با ثابت نگه‌داشتن هزینه‌های فعلی است که درنهایت منجر به کاهش قیمت تمام‌شده هر تن محصولات تولیدی خواهد شد که خوشبختانه در مجتمع سونگون در راستای دستیابی به این هدف کارخانجات تغلیظ 6 درصد بالای ظرفیت اسمی در حال کار هستند.
    باقریان در پایان اظهار داشت: در جهت افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها، انجام تحقیق و پژوهش‌ها بایستی هدفمند، کاربردی و در راستای اهداف و برنامه‌های شرکت باشد تا با شناسایی موانع و گلوگاه‌ها و ارائه راهکارهای مؤثر و عملی جهت رفع آنها، بتوان گام‌های بلندی را در راه رسیدن به اهداف کلان شرکت برداشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر