کشف قیمت مس در بورس کالا اجرایی می شود؟

عصر معدن- عضو هیات مدیره انجمن مس ایران بیان کرد: کمک های مالی به بخش خصوصی از مهمترین موضوعاتی است که انجمن مس آن را دنبال می کند.;

کشف قیمت مس در بورس کالا اجرایی می شود؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸:۰۰

    سید احمد مشکانی در گفت و گو با «عصرمعدن» درباره موضوع کشف قیمت مس در بورس کالا، اظهار کرد: در این رابطه انجمن مصوبه‌ای را تصویب کرده و قرار است این مصوبه به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شود. البته قرار بود در جلسه صبح امروز دکتر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت و دکتر کرباسیان رییس هیات عامل ایمیدرو حضور داشته باشند اما به دلیل تداخل با جلسات دیگر ایشان، این حضور کنسل شد.
    وی ادامه داد: به طور کلی انجمن مس و شرکت ملی مس ایران به این نتیجه دست پیدا کردند که قیمت‌های فعلی واقعی نبوده و این موضوع با چالش همراه است. باید قیمت ها به صورتی واقعی باشد که مشکلات تولیدکنندگان و مصرف کنندگان رفع شود.
    مشکانی با اشاره به تشکیل انجمن مس افزود: انجمن حدود یک سال پیش کار خود را آغاز کرد اما تعدادی از هیات مدیره بدهی مالیاتی داشتند که قرار شد جایگزینی برای این افراد انتخاب شوند و دیگر اعضا که مشکلی ندارند در هیات مدیره باقی بمانند. با این اقدام انجمن به طور رسمی کار خود را آغاز و اولین جلسه آن امروز در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد که خوشبختانه جلسه خوبی بود.
    عضو هیات مدیره انجمن مس ایران درباره مهم ترین اهداف این انجمن تصریح کرد: یکی از اهداف مهم بحث زیرساخت ها برای توسعه بخش تولید مس است. اگر تولید به خوبی انجام نشود صنایع پایین دستی با مشکل مواجه می شوند.
    مشکانی اضافه کرد: بحث دیگر مشکلات معادن همچون معارضان محلی است اما در کنار این موارد موضوع مهم دیگر تکنولوژی های نوین در زمینه اکتشاف، استخراج و استحصال حوزه مس است.
    به گفته عضو هیات مدیره انجمن مس ایران، بحث مهم دیگر کمک‌های مالی به بخش خصوصی است. یعنی باید تسهیلات با بهره کم یعنی بهره 4درصد به فعالان این بخش ارائه شود. زیرا بهره 24درصد برای تولیدکننده در این شرایط توجیه اقتصادی ندارد.
    موارد یادشده از مهم‌ترین اهدافی است که انجمن مس آن را در اولویت اصلی خود قرار داده تا بتواند مشکلات موجود در این بخش را حل کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر