شرکت ملی صنایع مس ایران مجری فرآوری کودهای فسفاته شد

عصر معدن- مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت تفاهم نامه مشترک بین وزارت صنعت معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای طرح خودکفایی تولید و توزیع کودهای فسفاته به امضا رسید و شرکت ملی صنایع مس ایران به عنوان مجری فرآوری این محصول تعیین شده است.;

شرکت ملی صنایع مس ایران مجری فرآوری کودهای فسفاته شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر معدن» به نقل از فارس، حمید رسولی افزود: در حوزه کودهای فسفاته که در گروه کودهای کشاورزی به شمار می آید متاسفانه وابسته به واردات هستیم و سالیانه مقادیر زیادی از این نوع کود در گریدهای TSP و DAP وارد کشور می‌شود.

    وی اضافه کرد: آنچه که کشور را در سال های گذشته در این نهاده مهم کشاورزی وابسته کرده عمدتا دو عامل مهم بوده که شامل کمبود خاک فسفات و واحدهای فرآوری کننده برای تبدیل خاک فسفات به کود های فسفاته است.

    رسولی ادامه داد: در مذاکرات انجام شده با شرکت ملی صنایع مس ایران در یک تفاهم نامه مشترک توافق شد دغدغه تامین خاک فسفات را شرکت خدمات حمایتی کشاورزی رفع کند و زمینه ایجاد سخت افزار های لازم و واحد فرآوری که بتواند در سه گرید TSP، SSP و DAP، کودهای فسفاته را تولید کند را شرکت ملی صنایع مس ایران عهده دار شد.

    مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تصریح کرد: بر مبنای این تفاهم نامه فروش و خرید تضمینی تولیدات را شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به عنوان مجری طرح خودکفایی کشور، تعهد و تضمین می کند.

    رسولی تاکید کرد: همواره واردات کودهای فسفاته یکی از چالش‌های بخش کشاورزی بوده و تفاهم نامه مشترک امروز میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی می‌تواند این دغدغه را رفع کند.

    وی اعلام کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده تولید گرید SSP از سال آینده عملیاتی می‌شود و طی دو تا سه سال آینده تولید گرید TSP و حداکثر طی 3 تا 5 سال به تولید گرید DAP خواهیم رسید و کشور در حوزه تولید و تامین کودهای فسفاته به خودکفایی دست می یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر